Sunday, October 28, 2012

Bila adikku dikatakan anak ku


Assalamualaikum kepada semua...dan hye... macam ni ceritanya...saya ada adik umur 5 tahun..


situasi 1 : tengah berjalan-jalan di JJ Seremban 2..

lelaki : phewiittt... anak ke tu... nampak muda je ada anak..

lepas tu saya suruh adik saya jalan laju sikit sebab raya annoying bila dia cakap macam tu...

situasi 2 : bila adik saya 'ketuk' (pau suruh beli barang)

owner kedai : haa...adik..beli banyak-banyak...mak dah dapat gaji tu kan...
saya : owh...tak la...saya kakak dia...
owner kedai : owhh patut la banyak beli...kalau mak susah sikit...pe lagi adik...
saya : eheheee... *blushing*

memang beza kami 17 tahun...tapi dia adik saya...satu-satu adik perempuan...saya sebagai sulung dan dia 'penutup' adik-beradik kami...tengah semua lelaki...selama 17 tahun adik-adik saya semua lelaki...yang si kecik ni menyerikan lagi keluarga kami..

16 comments:

Encik H said...

beza saya dgn adik bongsu saya..12 tahun jer..so kalau umo dia 5 tahun, saya baru 17..belum layak jadi bapak budak..hehehe

dEdEQ dE wIshEs said...

WAH .. DEQ PENAH TERKENA .. SEBB DIK 22 .. ADIK BUNGSU BRU 2 TAHUN SETENGAH .. KALO BWAK DIA P MNE2 .. COMPIRM ORG PK ANAK .. HAHA .. TP BESHH GAK KAN .. HOHO

miz ruha said...

besar dah anak nisa... kawen umur berapa ni?? hihi...

nasib baik ada penyeri... kalau tak nisa sorang aje girl...

Anisa Anuar said...

tu la korang...rupanya ada senasib macam saya...tapi haah...kadang2 tergelak sendiri bila orang ckp adik saya tu...anak saya..

caliph shuriken said...

wktu tu mesti rasa mcm harga saham turun naik kn, hikk...

Anisa Anuar said...

sikit la...hehehe...terasa tua sekejap..

Mk Syahir said...

wahh..dah tak lama lettew..muehehehe

Anisa Anuar said...

cannot la MK...not yet...

-meeSUPERGIRL- said...

xpe mengaku ank skali skala .. hehe

Anisa Anuar said...

tu la....layan kn aje...

hainom OKje said...

Kalau macam tu memang dah sesuai sangat kawen ..... he...he..

Anisa Anuar said...

ehehe...xle la... xdpt 'green light' lagi...byk lg kena belajar..

Cikgu Ma said...

nampaknya anda sudah layak menjadi ibu..hehehe

Anisa Anuar said...

jadi ibu?? hehehe....kakak yang memahami la kot..

Anonymous said...

he he he sabar jelah

Anisa Anuar said...

dh lali...what to do..

#68 WORDLESS WEDNESDAY