Showing posts with label tv show. Show all posts
Showing posts with label tv show. Show all posts
Saturday, May 25, 2013
"Kenapa tengok cerita tu?"
Sejak dua menjak ni update pasal rancangan tv je.. tu je la cara spend masa sambil-sambil dengan rutin harian.. So, bukak la rancangan tv berkaitan GOSIP..yeahh gosip...sebenarnya, tak heran sangat pun pasal gosip artis ni... tengah-tengah fokus nak paham cerita terhangat tu..
"akak, tak ada citer lain ke nak layan...gosip ni...dosa taw tak.." kata adik saya.
"akak...(tarik nafas panjang) tak nak sangat pun tengok...tapi..(mengeluh panjang) nak paham kn aje...bukan nak mintak benda yang sama terjadi pada akak atau org sekeliling akak..boleh la akak boleh jadikan iktibar.."
memang soalan budak kecik kadang-kadang boleh buat orang yang dewasa ni..berpikir banyak kali..
Apa-apa pun memang betul pun tak elok dilayankan GOSIP, tapi yang fokus tadi tu sampai artis tu kena buatan orang...macam-macam kan sekarang ni...dah tak kenal sape pun untuk di'buatan' orang.. tak nak komen apa-apa pun..kalau siapa tahu..cerita sape yang saya jadi fokus nak paham...diam-diam je taw..
Jadi apa reaksi anda bila adik atau orang yang lebih muda tanya macam ni pada anda..
Friday, May 24, 2013
Addicted dengan "The Pickers"
Hey semua... sejak dua menjak ni..saya makin layan dengan rancangan tv dekat channel History..
kisah dua orang pengumpul barang-barang yang ada sejarah disebalik barang yang mereka jumpa..
dan jual kepada pengumpul atau pembeli yang berminat..
| gambar dari google |
Mick dan Kevin memang kelakar tengok diaorang tawar-menawar..
dan pada masa yang sama memang belajar banyak benda dari rancangan ni.
dari barang berkaitan gas dan pam minyak,
motorsikal buruk mahupun kereta buruk..
senang citer, they know what they are looking for..
and tu memang sangat mengkagumkan..
baru addicted dengan cerita ni...dan saya galakkan kawan-kawan pun tengok sama..
baru tahu revolusi barang yang kita tengah pakai sekarang ni..
ada lagi satu sama jugak macam the pickers..
Pawn Stars...boleh la..tapi saya prefer dengan The Pickers..
Monday, March 04, 2013
CATFISH : THE TV SHOW
Hello everyone. Have you heard the new show on MTV? Catfish is when a person pretend to be someone else that you're actually think that online with by false their information, use other people pictures that usually the intention is getting someone to fall in love with you.
This reality show give documentary on reality how to catch the catfish. The bad thing about this approach is when that person might actually lying about it and you can get hurt. Well in positive side, you can prevent for worst scenario might happen.
The thing that we can learn on this tv show when there is someone out there just too good to be true. Example she or he might be a model or actor that want to approach you. Please don't trust this..This one of the thing that I can come out with. So, why don't you guys try to watch this show and see for yourself.
Sunday, December 23, 2012
Realiti TV : Face Off
Hye semua..ohh Assalamualaikum..
bertekad nak update blog dengan citer kan pasal realiti TV yang ada sekarang ni..
Kalau bidang nyanyian tu dah sangat banyak..
sampai dah tak terikut la..kan..
baru-baru ni saya layan rancangan "Face-Off"
realiti tv yang mencari bakat make up artis
yang memerlukan transformation muka..
dari cipta karakter jahat kepada watak alien dan memerlukan kreatif
dan idea lain dari yang lain...saya tonton di rancangan beTV (channel 720 astro)
jom tengok kalau ada kesempatan sama..
korang pun mesti terpukau tengok hasil tangan diaorang..
isnin sampai khamis, 8.30 malam.
owhh tak obvious sangat kan saya terlalu dengan tv ni..
Friday, November 02, 2012
Putera Rayyan TV3
Assalamualaikum semua...dan hye... post ni bukan nak citer pasal sinopsis tapi kalau nak jugak tahu citer ni pasal apa -----> SINI
drama baru yang menggantikan drama SAIFUL NITA. saje je nak tengok tapi yang buat lagi saya tertengok..sebab baru first time tengokkan semalam..
ada watak nama ANISA?? yang dilakonkan oleh Miera Liyana. why? nape nama saya.. *perasan sekejap*
tapi ni watak sombong sikit..aiseh memang dulu saya sombong, tu yang time kecik-kecik dapat nama "CIK SOM" sabar je la
motif post ni? nak cakap ada watak nama ANISA, itu aje...hehehehe...jangan marah ea..hari Jumaat ni..tak elok marah-marah...
Tuesday, October 23, 2012
Drama Quote
Hello everyone... Just want to share a quote that I like..
based on To The Beautiful you..
Kang Tae-joon told this to Min Hyeon-jae
after translate... I don't remember which episode when it is mention..
but definitely I think it really make sense...
do you agree with this quote?
I ask Choi Minho for a date... #dreaming
but still no answer from him... lalalalala~~
Wednesday, October 17, 2012
#41 Wordless Wednesday : CHOI MINHO
Saturday, October 06, 2012
Barney Stinson Blog
Hye guys...It's me..again..
I was wondering this evening..was it really exist..
the Barney Stinson's Blog..if you watch
How I Met Your Mother (HIMYM)..you will know it..
because he always say this...
"haven't you read my blog..??" *sigh*
-barney stinson, HIMYM-
so..I decided to search for it..
and yes...he really have one..Barney's Blog
so..I just want to share for those like this guy craziness too...
(love to watch HIMYM)
Wednesday, September 26, 2012
Minggu akhir Nada Cinta
Assalamualaikum semua…dan hye…akhirnya cerita Nada Cinta di
saluran Astro Ria 104 dah sampai ke minggu akhir…. Saya punya la layan cerita
ni dari September tahun lepas… sampai
la setahun nak tunggu cerita ni habis…mana tak nye episode sampai 260…
Dari satu masalah datang satu masalah….walaupun miss 2 bulan
punye episode, still dapat paham lagi cerita…. Sekarang semua dah tahu Ricky
kena penjara lima tahun yang lalu dan dituduh terrorist… macam-macam plot cerita… Martin dengan Vanna masih dengan dendam nak
jatuhkan kawan-kawan Ricky dan Nada…
Walaupun macam boleh predict jalan cerita tapi tak tahu nape
masih setia nak tengok…sebab Randy Pangalila?? Macam tak je….dengan shooting
semua nak dekat muka, kadang-kadang ada jugak rasa tak paham kenapa scene
tempat yang sama Nampak macam shooting banyak tempat…masih lagi nak tengok….ni
namanya dari mula lagi dah pergi layan cerita…ni la padahnya…
Ada tak yang sama macam saya?? Start 1 Oktober mula la cerita indon baru kat Astro Ria…tak
silap ceritanya Benci Jadi Cinta…Nia Ramadhani heroinenye (tu je yang tahu)…tak
berani nak cakap saya tak akan layan cerita ni sebab nanti nak jugak tahu
endingnya… nanti last-last terjerat dengan janji tu #urgh
Sunday, September 02, 2012
tamat sudah siri tv: tanah kubur musim 4
Assalamualaikum kepada semua...dan selamat sejahtera kepada yang bukan Islam..
tadi tengok siaran ulangan Tanah Kubur Musim 4 episod akhir.. cerita yang kami sekeluarga akan tonton...
tak sabar nak tunggu untuk musim 5,kalau ada...insya-Allah... cerita yang banyak beri iktibar, pengajaran...pelakon undangan untuk setiap episod memberi lagi impak dalam cerita ini...
antara penangan untuk Tanah Kubur apabila adik saya berdegil dan keras kepala...cukup dengan hanya menyatakan...cerita Tanah Kubur...terus terhenti niatnya...
Subscribe to:
Posts (Atom)
Menu : Terung Masak Sambal Daebak
Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...
Popular Post
-
Hye guys... So, how is it going for everyone? Hope you guys not having bad time.. Me? Just spend my holiday...while my friends busy w...
-
STICKY POST SAMPAI 14/12/2012 Assalamualaikum semua...dan hye!! memandangkan saya tengah tak ada kerja... saya mengambil keputusan ...
-
Hello everyone. Another post from me for today. I want to write about this new NESCAFE Smoovlatte that I just try it out. I...





