Wednesday, October 17, 2012

Salah Preskripsi??


Assalamualaikum semua... cerita pasal salah preskripsi mesti la kearah medical kan? dan...saya bukan la bakal doktor yang bertauliah.. cerita disebalik salah preskripsi (nak eja pun terpaksa guna google translate) mungkin akan menggugat kredebiliti doktor...saya hanya sekadar ingin ceritakan kisah benar sebahagian dari kehidupan saya..

hari tu, rasa tak sedap badan..asyik sakit je...jadi saya buat keputusan untuk pergi ke hospital yang berdekatan.. menunggu giliran adalah perkara biasa lebih-lebih lagi waktu itu memang ramai pesakit..tiba la giliran saya untuk membuat pemeriksaan..dan fokus dengar keputusan dari doktor..

"awak ni...ada penyakit appendix ni..tu yang sakit...*detail penerangan kabur* "

"ha?? appendix??" berkata-kata saya dalam hati...sepanjang hari memang tak bersemangat je rasanya..

keesokkan harinya, saya pergi ke hospital yang sama untuk mendapatkan pengesahan yang lebih kukuh...sanggup saya menunggu giliran untuk pemeriksaan...adakah betul saya ada appendix ni...

setelah selesai pemeriksaan doktor... "kamu dah okay...sihat dan pulih sepenuhnya.."

saya teragak-agak nak tanya pasal penyakit,tapi kuatkan diri untuk tanya juga..
"errmm...doktor, saya nak tanya...betul ke saya ada penyakit appendix?"

"ha?? sekejap ea...mari saya periksa semula...bukan kamu buat pemeriksaan sebab kamu tak sedap badan kan..?"

selang beberapa minit kemudian... "setelah diperiksa tak ada appendix...doktor mana yang kata awak ada appendix?"

hanya mampu saya sengeh je...kalau la doktor tu tahu bahawa kawan sekerja dia juga la yang periksa saya semalamnya...alahai...tak sampai hati pula..
ambil dari google

Post a Comment

Platemat pinggan untuk kanak-kanak

  Hi semua. Pernah tak korang mengalami,  susah nak bagi si kecik kita makan sebabkan dia nak campak pinggan dia ke bawah? Boleh jadi...