Sunday, October 14, 2012

Kisah Aku dan Tupai


Assalamualaikum semua dan hye...
apa kisahnya aku dan tupai? owh yea nak ingatkan awal-awal..
ni tupai,tak ada kena-mengena dengan chipmunk tu taw...
cerita ni dah lama pun...(minta kebenaran nak gunakan aku yea)

masa tu aku sorang-sorang je kat rumah..time tu tengah nak membuta
a.k.a tidur ish2 teruk betul anak dara ehhh...okay2..
nak dijadikan cerita time tengah dibuai mimpi,
tiba-tiba aku rasa kaki aku digigit oleh sesuatu..
dalam hati aku menyatakan ianya hanya mimpi...
tapi...rasa gigitan tu bukan mimpi..jadi..
aku ambil keputusan untuk bangun dari mimpi yang tidak lah aku ingat..

tahu apa yang tengah gigit kaki aku?? yes!! exactly...TUPAI..
apa lagi...menjerit la aku...macam mana dia masuk dalam living room ni..
bisik hati aku, "ahhh...mungkin tingkap kot..
memang muat sangat untuk tupai ni masuk.."

 puas aku menghalau tupai tu...tapi..aikk...berlari ke arah bilik aku??
ni tak boleh jadi ni... aku pula..
"oiii!!! tupai..ko keluar dari bilik aku tu...
aku ni takut-takut berani nak ngadap kau ni...keluar kau..."
kemudian, keluar pulak tupai tu...dan...aku dan tupai tu bertentangan mata..
"ko apa hal nak masuk bilik aku...oooo...gigit kaki aku...
ko ingat kaki aku ni kacang ke??"

makin aku bebel, makin dia buat muka macam mengejek aku..
urgghhhh apa ni?? aku gaduh dengan tupai?
"ko keluar dari rumah aku...aku jumpa ko lagi,siap la...
aku jadi kan ko sup...kacau aku nak tidur je.."

lepas tu, tupai tu pun bla...mungkin annoying sebab aku membebel...
dan dah kena halau kan..
sejak peristiwa tu, aku tak bukak tingkap seluas-luas alam..
sabar je la.... pengajarannya, sebelum nak tidur, check dulu persekitaran...
sian pulak tupai tu, jadi mangsa 'gaduh' aku...dah rasa macam gangster lak

7 comments:

Cikgu Ma said...

ada gak tupai bran smpai macam tu? bese tupai sekali sergah dah cabut...

Michelle Hopell said...

ehehehe lawak pulak.
kena buli ngan tupai? :D
mohon tupai tu datang balik nanti hehe :P

Anisa Anuar said...

tahu tak pe cikgu ma...dah macam katun rse bila tupai tu buat gitu...

michelle...jgn mintak tupai tu dtg lg....siap aribulan jd kawan kot nnt..

Fendy said...

tupai jantan tu....

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

tupai too mesty nak ngorat la too

Anisa Anuar said...

Fendy, kot jantan...ishh..tak padan betul...dah la kecik...ada hati nk lawan manusia...


hahaha...atiqah....manusia jugak nak ngoratnya..

Mohd Shafwan said...

i`m followw

#68 WORDLESS WEDNESDAY