Wednesday, October 10, 2012

"Nama dalam phone tu..."


Assalamualaikum kepada semua...dan hye...wahh...makin ramai datang meriahkan blog ni... jangan hairan kenapa saya boleh update dengan post banyak dalam satu hari... Blogger Sepenuh Masa? tak la....cuma tah sejak dua menjak ni...banyak pulak cerita...walaupun dah lama berlaku...contohnya cerita ni...kisah benar...

Kejadian ni berlaku semester lepas,bila semua sibuk dengan assignment group Berkampung di Laman Najib.. dan berlaku sehari sebelumnya...

semua tengah fokus dengan kerja masing-masing..tiba-tiba phone saya berbunyi lagu Keep Your Head Down by DBSK (sampai sekarang guna ringtone ni)

Arif : nisa ada orang call... Nazimah?? Siapa tu?

Saya : owh....angkat je....tengah buzy ni...

Arif : tak kan nak angkat je phone..

Saya : tu Nazim la...

Semua orang : haaa???? (kebetulan semua dalam lab...dan conversation jelas semua boleh dengar)

Arif : ye ke??? hehehehe *gelak jahat* hello~~ (tukar suara perempuan) yea Nazim...Nisa ni...
kemudian conversation phone antara mereka kabur...lepas tu,Arif matikan phone...

Arif : hahahahha....terbaik la Nazimah...

Saya : dah lama dah guna nama tu....dari sem satu lagi... AA yang forward abis la kantoi pulak...

selepas tu Nazim datang... semua dah gelak-gelak kecil..
Nazim : sape pulak tadi yang angkat phone,suara macam perempuan...

Saya : eheeeheee...

dan sejak tu....saya panggil dia Nazimah...dan dia...sebab tak puas hati kot...panggil saya Isa...sebab Anisa,so tukar nama laki jadi Isa...ni semua sebab nama kat dalam phone tu...dan saya masih letak nama tu dalam contact list saya..

p/s: mungkin conversation tak sama...tapi seakan-akan...saje nak ingat kejadian ni...

siapa belum baca ni...sila la.. Kisah Aku dan Drive-Thru

12 comments:

  1. tiba-tiba teringat akan novel yang letak nama perempuan dalam contact fon dia..

    ReplyDelete
  2. Lawak la citer nih Isa. :-p

    ReplyDelete
  3. ye ke miz ruha...novel mana tu?

    hehehe logarithm...tak disengajakan...

    ReplyDelete
  4. hahaha...skli skla...
    chaiyok2 meriah bloog..:-)

    ReplyDelete
  5. dulu skolah rendah suka tukar nama budak lelaki yg kamceng jd pompuan..hehe

    ReplyDelete
  6. HH hehehe terima kasih

    cikgu Ma owh pernah jugak ea

    ReplyDelete
  7. hehe..biasanya org tukar nama laki ke pompuan dan sebaliknya tuk cover 'line' ;)

    ReplyDelete
  8. hahah...biase org nk sorok boifren je letak nama lain...mcm my sis. :)

    ReplyDelete
  9. owh ni bukan kes cover nama...tapi..memang saje letak nama...tidakkkkkkkkkkk...jgn pggl nama tu...

    ReplyDelete
  10. main tukar2 nama ke?..ngeh3

    ReplyDelete
  11. xla...forward number dr kawan...tp dia yg pi save nama tu..so malas nak tukar..

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post