Monday, October 01, 2012

pengalaman kena kejar dengan lembu..


Assalamualaikum kepada semua.. berdasarkan pengalaman saya waktu nak pulang dari sekolah..
berjalan dengan kakak-kakak sedare ku...menaiki bas..
keletihan berjalan menuju ke rumah...
bawak banyak beg bersama...dan salah satu nya beg yang berwarna MERAH..

tiba-tiba datang segerombolan lembu dari belakang..
saya cool aje...siap bagi laluan kat lembu tu...
nak dijadikan cerita...ada seekor lembu jalan meluru ke arah saya..cuba nak menyadung2..
apa lagi pecut la saya lari.....masuk ke rumah...


abis saya kena gelak dengan kakak-kakak sedare ku...
"sape la suruh bawak beg merah tu...kan dah kena kejar..."

dan sejak itu....bila nampak lembu saya akan panggil namanya Salman..
kalau korang tahu...macam dalam citer Good Morning Cikgu tu la..
dan yang lebih ironiknya, lembu tu nyahut pulak bila panggil nama Salman..
 


3 comments:

  1. Hahaha dulu waktu hari raya korban baju raya warna merah tapi lembu yg ada dekat surau tu semua buat tak tahu je bila aku dekat..
    Budak2 lain plak yg takut ckp kau jgn dekat dgn dia =.="

    ReplyDelete
  2. hahaha...maybe...lembu yg kejar aritu...lembu jantan kot...gatal punye lembu..

    ReplyDelete
  3. hahha.. teringat dulu2 kene kejar dek lombu gak..

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post