Thursday, November 15, 2012

10 perkara yang anda boleh diblogkan


Assalamualaikum semua...dan hye..pernah terjadi pada anda tak pasti apa nak diblogkan..mungkin terjadi kepada yang baru nak berjinak dengan blog..dan..kepada yang lama pun mesti ada jugak..Idea 10 perkara ni khas untuk anda.

1.Jadi diri sendiri. Itu adalah sebaiknya dengan kongsi pengalaman anda sama ada bercuti, menonton wayang, tunggu bas atau beli makanan pun boleh dijadikan bahan untuk diblogkan..tapi dinasihatkan kalau boleh menjatuhkan aib orang tu baik elakkan.

2.dari mana dapat sumber inspirasi kebanyakkan blogger akan ada sumber inspirasi blog dengan otai blogger dan blogger yang femus. Apa yang membuatkan anda bermotivasi nak buat blog? anda juga boleh berkongsi kata-kata hikmah atau Youtube video dan apa-apa buat anda berinspirasi.

3. Tutorial contoh blog yang penuh dengan tutorial Lyssa, Nisa Kay. Anda boleh buat tutorial yang melibatkan step-by-step..boleh dibuat melalui video ataupun gambar.

4. Peristiwa semasa/ trending apa-apa berkaitan isu semasa boleh diselitkan..dan tambahkan juga dengan pandangan anda tentang peristiwa tu..tak perlu panjang pun tak apa..

5.Buat list sumber contohnya Top 5 sumber (isi tempat kosong)

6. Cara penyelesaian boleh juga anda ceritakan apa yang anda selesaikan tak semestinya berkenaan blog..boleh juga cara penyelesaian enjin kereta untuk lebih lancar, handphone 'hang' nak buat macam mana dsb.

7.Buat review movie ataupun buku selalunya menjadi pilihan blogger. Anda juga boleh review produk kecantikan, barangan teknologi, restoran dsb.

8. Favourite post blog anda sendiri. Ini secara tak langsung boleh promote blog anda sendiri.

9. Kongsi blog kegemaran anda seperti blog ni saya buat secara bulanan. contoh : Breaking Down Favourite Blog : September

10. Pilih rakan anda yang memiliki shopping online atau promote blognya atau jualannya.. Secara tak langsung boleh bantu traffik blog anda dan juga rakan anda mendapat habuan yang sama.

8 comments:

  1. wow...nice entri btw...semoga kita terus ber-blog dengan bahagia..

    ReplyDelete
  2. remy pu tak tahu nak kategorikan apa blog remy nie......
    apa yg terlintas dan berlaku...itu lah satu perjalanan aku seorang kulikutif......

    ReplyDelete
  3. Good info. Thanks for sharing :)

    ReplyDelete
  4. ya betul! 1 hari nnti ada msa hery nk create entry cmni jga...eh no 9 tu ada hery..HAHAHA...

    ReplyDelete
  5. usaha lebih penting daripada hanya duduk diam tak buat apa..nice entri ..teruskan usaha, insyaAllah pasti berjaya

    ReplyDelete
  6. tips berguna ni...lebih2 lg kepada blogger baru mcm saya....

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post