Thursday, November 22, 2012

#19 Spontaneous Thursday | Pendapat


Assalamualaikum semua.. dan hye..harap semua sihat belaka..
apa spontan untuk hari ni.. pendapat..tak ada betul atau salah.
kita tengok macam mana penerimaan orang terhadap pendapat kita dan
penerimaan kita sendiri terhadap pendapat orang lain.

Hormat pendapat orang lain semestinya tak semua orang boleh buat.
pendapat sama jugak mengutarakan apa yang terbuku...
Pendapat berkaitan agama tak boleh main cakap je..kena ada asas..

Terbaru kes boikot barangan Israel..macam-macam pendapat saya baca,dengar..
salah mengutarakan pendapat, boleh buat orang lain salah faham..

apa kata anda?


11 comments:

  1. pendapat tidak semstinya tepat..cuma kita kene bijak memberi pendapat..

    ReplyDelete
  2. bebas memberi pendapat bukan bermakna suka2 hati je nak cakap..

    hihikkk berfkir sebelum cakap

    ReplyDelete
  3. lain orang lain pendapatnya.

    ReplyDelete
  4. semua boleh utarakan pendapat masing2, tapi penerimaan pendapat tu belum tentu lagi...

    ReplyDelete
  5. kita boleh bersuara...... tapi berfikir dulu sebelum meluahkan kata.... takut ada yg terasa.....

    ReplyDelete
  6. senang memberi pendapat
    susah menerima pendapat....

    ReplyDelete
  7. susah menerima pandangan, senang menerima pendapat

    ReplyDelete
  8. pendapat tak boleh sebarangan cakap, kena ada asas..

    ReplyDelete
  9. semua orang berhak mengutarakan pendapat.. samada diterima atau tak itu hak orang lain...

    ReplyDelete
  10. betul ckp anisa kadang2 susah nak terima pendapat yg bertentangan dengan keselesaan kita...hehe

    lg satu susah utk memberi pendapat secara objektif....biasanya manusia mudah dpengaruhi persekitaran, latar belakang, pengalaman dan paling teruk emosi...

    paling selamat ialah mengutarakan "pendapat selamat" atau play safe...:P

    ReplyDelete
  11. nak bagi pendapat, hem, hormat pendapat orang lain lah dulu. :D

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Keputusan Birthday Giveaway Anisa Anuar official blog

Hi semua.. Alhamdulillah selesai sudah Birthday Giveaway yang Nisa buat baru-baru ni. Terima kasih kepada semua yang join simple Giveaway. ...

Popular Post