Thursday, November 08, 2012

Peraduan kira dan menang


Assalamualaikum semua...dan hye
ada dengar tak contest KFC yang kira dan menang tu? 
dah kecoh kat TV nieh

'curi' kat google
so, ofis-mate nak masuk contest ni..dia mintak saya tolong kirakan..
ukuran diameter bucket tu, tinggi dan base dah pun diberi..
 

kemudian....saya telah amik kertas conteng untuk hasilkan pengiraan 
calculus yang saya sebenarnya tak berapa ingat sangat

kabur ek? sorry...

idea saya 1 bucket berapa besar dia..
pastu dah dapat volume 1 bucket boleh la buat ala2 equation
atau tah la buntu-buntu...
nak guna volume ke area... last-last saya guna
gerak hati...tak tahu la dapat ke tak..
 
Post a Comment

Platemat pinggan untuk kanak-kanak

  Hi semua. Pernah tak korang mengalami,  susah nak bagi si kecik kita makan sebabkan dia nak campak pinggan dia ke bawah? Boleh jadi...