Thursday, November 08, 2012

Peraduan kira dan menang


Assalamualaikum semua...dan hye
ada dengar tak contest KFC yang kira dan menang tu? 
dah kecoh kat TV nieh

'curi' kat google
so, ofis-mate nak masuk contest ni..dia mintak saya tolong kirakan..
ukuran diameter bucket tu, tinggi dan base dah pun diberi..
 

kemudian....saya telah amik kertas conteng untuk hasilkan pengiraan 
calculus yang saya sebenarnya tak berapa ingat sangat

kabur ek? sorry...

idea saya 1 bucket berapa besar dia..
pastu dah dapat volume 1 bucket boleh la buat ala2 equation
atau tah la buntu-buntu...
nak guna volume ke area... last-last saya guna
gerak hati...tak tahu la dapat ke tak..
 

13 comments:

  1. kira menang la tu..kehkeh

    ReplyDelete
  2. apa yg nak dikira? guna volume dah logic dah tu...

    ReplyDelete
  3. wah..hebatnya ilmu hisab..

    semoga berjaya :)

    ReplyDelete
  4. kekadang gerak hati memang benar......

    ReplyDelete
  5. haha hery pn ada cdg nk beli..haha....

    ReplyDelete
  6. klu yana ikut gerak mata jerk kira ... hehehhh gudluck

    ReplyDelete
  7. gud luck...
    moga gerak hati tu betul... ^_^

    ReplyDelete
  8. hee suka juga kira2 ni..
    kalau kira berapa ketul jue mampu mkn ..hiikk boleh la..

    ReplyDelete
  9. tgk la...kalau ada rezeki insya-Allah

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post