Thursday, November 01, 2012

Keluhan seorang penjual


Assalamualaikum semua...dan hye...cerita ni baru je berlaku tadi...tengah membeli Nasi Lemak Kukus..hehehe.. cerita bermulanya begini..

Tempat : Kafe

Saya : Saya nak Nasi Lemak satu yea..
Penjual : okay..
(sambil ganggu penjual tu membuat nasi lemak, saya interrupt)

Saya : duit pecah RM50 ada tak? kalau tak saya pergi pecah kan dulu
Penjual : jap yea...saya tengok dulu (belek-belek...gelagatnya diperhatikan oleh saya) haa...ada-ada..

Saya : bukan apa...sebab susah pulak saya kalau tak ada duit pecah nanti..
Penjual : teringat pulak bila ada 4 orang  ada RM50,tu haha tak dapat nak tolong..
Saya : owhh..susah-susah..errmm..boleh bagi ayam? tak nak besar sangat,takut tak habis..

Penjual : ok..tapi nak offer bagi 2 ayam tulang ni boleh? sebab nanti tak tahu nak habiskan macam mana.. (ayam berempah...tapi tak besar mana pun)
Saya : orait la tu..
Penjual : bukan apa...aritu saya offer 2 ayam depan ramai customer, ada yang merajuk la...bising-bising..
Saya : kes jeles la tu...mana aci orang lain dapat lebih...tapi..kalau seorang je customer tu boleh la..rezeki masing-masing kan..
Penjual : aah rezeki la kalau dapat..

macam-macam gelagat customer yang penjual tu kena layan...sabar la ek..okay la..Nasi Lemak kukus ku tengah menunggu ni...makan dulu ea korang....

11 comments:

  1. sedapnya...lapar la...blum sarapan...

    ReplyDelete
  2. WAH .. SODAP TU .. UWAHH .. DA LAME XMAKAN .. HIKHIK

    ReplyDelete
  3. amboi layan lasi lemak kukus pula.

    jue kuih n kopi o pekat...wkwkw
    orang kampung style

    ReplyDelete
  4. wahh..dapnye..nak gak..<3

    ReplyDelete
  5. sedap tu mmg la....abis ngantuk dibuatnya...

    ReplyDelete
  6. nasi lemak kukus.. nak sikit!!

    ReplyDelete
  7. hoh..lama tak makan nasi lemak kukus..huk2..

    ReplyDelete
  8. miz ruha...dah habis dah...ehehehe..

    encik H...sedap sgt.. =)

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post