Kenali orang lain dengan sendirinya bukan...



Assalamualaikum semua... meh saya sambung ayat tajuk post ni...panjang sangat ke? maaf la yea..apa saya nak tulis ni mungkin anda pernah kena.. contoh situasi

Biru : wehhh hijau ko tahu tak oren tu kan @#$%^&

Hijau : asal ko cakap gitu... ko kenal ke dia? ye ke? 

alahai sian pada si oren tu.. kan lebih baik si hijau tu kenal sendiri siapa tu si oren.. saya terima situasi yang sama...saya kenal si A ni sangat la baik tapi kawan saya yang K ni, boleh cakap A ni macam-macam... 

sampai saya tegur dia, "aku lebih kenal A tu...ko jangan buruk sangka sangat...ko dah bagi bad impression pada orang yang baru nak kenal si A tu...kalau ko ada di tempat si A,mesti ko sedih kan..."

prinsip saya berkawan yang sampai sekarang saya pegang,

walau sejahat mana orang tu, mesti ada baik dalam diri dia tu...


11 comments

Popular Posts