Friday, November 02, 2012

SPM Datang Lagi


Assalamualaikum semua... tengah blow-walking di pagi hari, ramai cerita pasal SPM Datang Lagi.. lagi beberapa hari pulak, keputusan UPSR nak dapat.Dari saya kecik, kedua-dua parents saya semak kertas SPM, cuma mummy berhenti dari marking bila saya nak amik UPSR dulu.. bapak still lagi mencari rezeki dengan menyemak paper ENGLISH.. 

Bila tengok bapak tanda kertas, makin lama...tah kenapa dulu tak pakai spek mata sekarang kena pakai..

"uihhh apa la budak-budak ni tulis, berpinar mata ni ha.."

so dari kecik lagi, bapak training kan saya untuk tulis BESAR-BESAR. Katanya, jangan susahkan orang nak tanda kertas bila dah amik exam nanti.. 
ada jugak tengokkan apa yang bapak buat, tapi yang saya ingat bila bapak tengah bosan marking...dia panggil.. "meh..bapak nak tunjuk something.."

"apa pak...nak tunjuk apa?" excited diriku ini...

"dengan tengok kertas exam ni bapak boleh identify, dia ni bangsa apa, jantina apa, rajin ke malas orangnya....tanpa tengok pun apa i/c candidate tu.." bapak explain..

"really?? okay..." sahut saya.

dan memang pun ada beza. Bapak ada jugak dengan tengok tulisan kita boleh tahu sikap dia..saya pernah try kat kawan matrik dulu...ada yang respond, "wahhh obvious ek..??"

selalunya hujung tahun kebanyakkan family akan pergi makan angin tapi lain pulak bagi keluarga kami.. Disebabkan bapak dengan markingnya, kena la ditangguhkan misi makan angin tu..apa-apa pun kepada yang SPM candidate, sama ada blogger atau tidak..

"SEMOGA BERJAYA!!! FIGHTING~~ "    

member satu kelas time form 5

dorm-mate time form 5
 

10 comments:

  1. waa bestla..ada gambar time sekolah..kalu jue..ada ke ye..

    hihikkk time gambar je..cabut lari awl2..last skrg menyesal pula..kikii

    ReplyDelete
  2. anisa sekolah asrama ke?

    ReplyDelete
  3. cikgu saya dulu pandai gak tafsir tulisan orang...

    ooo... ayah anisa marking paper english rupanya.. itu pasal anaknya pandai omputih... ^_^

    ReplyDelete
  4. @jue : dulu cabut gk jue...tapi dah dusuruh...layan aje

    @PCB : aah...form 4 & 5 je

    @miz ruha : tapi bapak ckp grammar saya tak okay *sob2*

    ReplyDelete
  5. gud luck utk semua yg akan ambil SPM tu...... buat masa sekarang nie......study smart2 tau!!!

    ReplyDelete
  6. patotla anaknya teror english...

    ReplyDelete
  7. mmg best zaman2 sekolah dulu kan

    ReplyDelete
  8. wah,nak tau jugak cm nak kenal perangai org n lain2 ,hanya dgn tulisan =)

    ReplyDelete
  9. rindu zmn spm dah bertahun berlalu sekjp ja...nmpk sgt dh tua..oh tidak..haha

    ReplyDelete
  10. wahhh...bestnye dpt experience tgk org marking paper kan :)

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post