Saturday, August 20, 2011

perbezaan...

ni entry nak citer pengalaman pergi terawikh..
saya selalu pergi surau area rumah,semalam saje pergi tempat lain.
yang kat surau tu penuh dengan orang tua..kiranya saya antara yang muda la kat situ.
ada nenek2 ni yang dah tak larat,still pergi.. sangat kagum dengan diaorang..
dan diaorang semua akan buat sembahyang sunat dulu.
jadi sebab dah selalu pergi kat sana,memang automatik buat jugak.
sebelum tunggu solat isyak berjemaah atau solat terawikh.
surah yang dibaca pun walaupun pendek tapi tak terlalu laju dan sebutan pun jelas.
yea la kan baca surah panjang2 tak larat pulak nenek2,atok2 ni nak ikut.

yang tempat lagi satu nie...majority budak2 muda.
sebelum solat berjemaah tido dulu,berborak dulu..(dulu saya pun perangai mcm ni..teruk btul)
surah dibaca ada yang panjang,ada yang pendek..pastu uiihhh laju betul..
kita baru nak habiskan al-fatihah dah rukuk...sabar2..semput orang nak ikut..
orang suka la kalau tu diaplikasikan time terawikh..tapi solat fardu..
tu la tak semua orang boleh jadi imam fardu..besar tanggungjawab kn?
korang macam mana? saja nak kongsi pengalaman. mana yang boleh perbaiki,boleh la..
owh yea...ni untuk peringatan buat saya jugak..


Post a Comment

Ibu Maira's Dairy : Mainannya dimana-mana

Hi semua. Cerita kali ni Nisa nak cerita pasal mainan Maira yang ada dimana-mana je. Depan TV, bilik tidur, bilik mandi pun kadang-kadang a...

Cerita Panas Blog Minggu Ini