Wednesday, February 29, 2012

last event : KPO 2012


salam kepada semua yang datang kat blog saya ni..
rasanya tak terlambat lagi saya nak citer pasal last event saya dengan SMF..
Kursus Pengurusan Organisasi (KPO) dan Team Building..selama 3 hari (7-9 Febuari 2012)

untuk kali ni kami pergi ke Dusun Eco Resort,Bentong, Pahang..sangat best...pagi-pagi sejuk yang amat-amat.. tugasan urusetia saya kali ni sebagai Biro Makanan atau kami (saya dengan Zul) gelarkan "Pengawas Kantin". Disini ada kantin sebagai Dewan Makan..

di kantin tu pun ada peraturannya. (ayat diubah suai)
1. pinggan dan cawan kena basuh sendiri.
2. kalau nak tambah lauk, amik sendiri kat dapur.
3.selipar,kasut letak luar.. 

tugasnya kami perlu pastikan makanan siap dihidang selepas setiap program selesai..
sebarang kelewatan atau tukar plan, kena bagitahu kat mak cik kantin..
pengalaman yang sangat best... jadi extra care pada semua orang sebab kena pastikan semua orang makan..

tiap malam kami sediakan air teh untuk para pensyarah dan student..
siap dapat tips cara nak buat air teh..selalu guna uncang je..kali ni kena guna serbuk teh tu..

 kena rendam lama-lama dalam air panas tu, perahkan serbuk yang dalam penapis tu sehabis-habisnya, kacau air teh tu arah lawan jam disertakan dengan selawat supaya lagi sedap..
tutorial depan-depan pensyarah tu..hehe..

boleh dikatakan saya banyak spend kat kantin tu... pengalaman yang menarik dan tak dapat dilupakan jadi urusetia event yang terakhir jadi SMF.. lepas ni mesti rindu nak melibatkan diri.. ini saja dari saya..

2 comments:

  1. ohoh. penah g sana. masa tu ujan je. sejuk giler!! tp best. haha.

    ReplyDelete
  2. time tu pun hujan kejap..taw xpe...sejukkkkkkk

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post