Sunday, April 07, 2013

Bila tempat tu aku yang punya


Bila suatu ketika tak lama dahulu, saya menjadi driver adik saya....Bimbang dia akan tunggu lama, terus drive ke KTM Seremban. Sesudah sampai di sana saya dapat text, "sorry kak... I'm going to be late.. Be with my friend.. Around 5pm, I will be there"

What?? ni 4 jam awal sampai...tak kan nak patah balik...kalau patah balik kemudian datang sini balik...kena ngadap jam kat Ulu Bendul tu, no way!! macam mana ni.. I have to think fast.. Ahaaa!!! Idea mari...but first kena tepon bapak..for permission..YES!!! Permission had granted..

Terus pergi Terminal 2, Seremban untuk jalankan misi.. mencari parking yang tak jauh dari main entrance. Saya berlari pecut ke arah kaunter dengan berharap masih sempat lagi. 

"Kak, cerita apa ada..?" tanya saya dengan termengah-mengah untuk dapatkan cerita dengan seberapa segera. Memang ini perangai saya, bila tengok wayang sebolehnya nak layan cerita tak perlu tunggu. Setelah diperiksa seberapa pantas yang boleh, Parental Guidance jadi pilihan.

Kalau ikut syarat, movie tu akan ditayangkan kalau penontonnya ada 4 orang atau lebih...and guess what..hari tu..memang berlima je dalam wayang tu..so ada 2 couple and me all by myself. Saya pilih seat yang nun jauh dari diaorang... Ketika saat tu terdetik nak letak kali kat seat depan, nak gelak sekuat hati, kalau ada scene sedih tidak teragak-agak nak nanges..and yes!! semua tu saya buat...terasa wayang tu saya yang punya..




Sesudah tamat cerita tu terus dapatkan adik dan ceritakan segala padanya.
"Tak takut ke gi tengok worang-sorang?"

Well...actually memang takut...sebab macam-macam la pikirkan dalam kepala otak ni... I do enjoy the show..ada jugak rasa nak buat sekali lagi.. hahaha tak de maknanya forever alone untuk kes ni..

gambar blur...sorry~~

p/s : korang pernah mengalaminya jugak? kalau wayang area selangor susah sikit la kot...hehehe..

5 comments:

  1. penah gak nk g tgk wyg sensorang..tp lum try lg..huu~~
    cam best jer

    ReplyDelete
  2. wahh..awak tak ajak mk?kalau tak leh detim..miahaha :p

    ReplyDelete
  3. wah mewah tu...mcm reserve pulak panggung wayang tu ye...hehe

    ReplyDelete
  4. haha.. macam best aje buat camtu :D Hana teringin nak duduk sorang2 dalam kafe.. enjoying a cup of tea n a slice of cake.. sambil2 tu tengok orang :) hehe

    ReplyDelete
  5. pernah tgk wayang yg dlm panggung tu remy ngan kwn jer...org lain tak tgk..... rasa nak guling2 jer dlm tu.... he3

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post