Monday, April 01, 2013

How to Save Your Own Life | novel review + update


Hai...lama rasanya tak menulis kat sini..
sejak dua menjak, membaca tu jadi part of hobby..memang betul rasa ngantuk kalau membaca terlalu lama...tapi last dapat baca...satisfaction..tak boleh nak digambarkan la..
okay, maaf yea ni nak cerita la buku yang
saya recommend kawan-kawan yang lain patut baca.


Mengisahkan pengalaman penulis itu sendiri..pada mula hidupnya
hanya tumpu pada kerjayanya sahaja.. buku sebelumnya How Starbucks Saved My Life
ceritakan hidupnya semasa jadi Advertising Executive dan selepas dia dipecat.
ada 15 pengajaran semua sekali.. saya dapat impak juga lepas baca buku ni..
pada mulanya, saya menulis diary untuk diri sendiri dengan tiada tujuan saya sendiri
tapi lepas baca buku ni...baru saya perasaan yang saya ada improvement..
dari segi pemikiran, sosial...sewaktu 3 tahun yang lalu dan sekarang memang banyak beza..

rating: 4 daripada 5
memang best pun...dan better korang baca sendiri..
sebab penceritaan dari penulis tu memang saya boleh relate dengan diri sendiri..

nota kaki: kalau ada nak pinjam, bagitaw la ea..

3 comments:

  1. cam menarik je..dh xminat bca novel..mnat buku2 cmni plak..

    ReplyDelete
  2. from the author of how starbuck save my life.
    aku sedang mencari buku how starbuck save my life tu.

    buku ni best la.
    ala2 Tuesday with morrie.

    ReplyDelete
  3. nampak menarik :) sbb sekarang Hana ngah nak cari buku-buku yg kita boleh relate ngan life kita :) thanks for sharing

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post