Friday, December 07, 2012

Zon Membaca: Tak Pernah Merungut


Assalamualaikum semua...dan salam jumaat dari saya.. Haa...ni curi masa update blog..sambil tunggu email ni, nak update blog.. Semalaman menghabiskan baca buku "Aku yang Kau Cinta" perghhh hebat tak? Bukan nak buat review pasal novel tu...belum lagi...nape bukan hari ni? Ohh sebab nak sekalikan dengan satu lagi novel saya beli tu.. tapi ingatkan nak hadiahkan pada kawan saya ni..sebab tajuk novel tu "Panggil Aku Kiah" tak tahu sama ada nak bagi atau tak...takut kawan tu rasa macam perli dia..sebab memang panggil dia kiah tapi dengan ejaan Qia..

Berbalik pada tajuk dalam novel "Aku yang Kau Cinta" watak Hans memang menarik perhatian saya..yang paling saya admire walaupun dia dibenci dengan kedua ibubapa nya sebab tak memiliki rupa paras yang cantik berbeza dengan adik-beradiknya yang lain...dia tak pernah merungut..
Walaupun dibenci tiap kali Hans balik ke kampung, dia tetap menyediakan makan untuk ibunya.. Tiap kali saya baca pasal tu, mesti rasa geram dihati...tapi Hans langsung tak pernah pun merungut. Malah dia tak pernah mengadu dan menceritakan kepada sesiapa pun dengan alasan, "cerita dia tak menarik, buat apa nak diceritakan.." 

Rasa nak baca lagi sekali pun ada... Berkat kesabaran dapat jugak upload gambar buku yang saya beli kat KarangKraf, Seksyen 15 tempoh hari.. Ni lebih kurang macam pre-review...nanti tunggu saya update untuk full review.. Baru setelkan satu projek dari client..bukan projek besar..tapi FYP buatkan analysis..harap client tu faham..kalau tak...memang kena jumpa la bagi paham..hehe..okay..next projek pulak lepas ni..

-menggunakan masa sebaiknya-




10 comments:

  1. rajinnya membca novel cinta..moodd bercinta ka?

    ReplyDelete
  2. hehehe...thanks semua...haa nasir, soalan tu...tak la..cuma baca sebab watak ada persamaan aje.. =P

    ReplyDelete
  3. emmm...cam menraik je buku tu =)

    ReplyDelete
  4. dah lma xbeli novel baru...last novel ombak rindu ja..hahaha...

    ReplyDelete
  5. igtkan mood bercinta..lama x berG+ ...busy ka??hahaha

    ReplyDelete
  6. nampak cam menarik crita novel tu.... teringin nak baca....

    ReplyDelete
  7. wah mcm menarik je citer Hans tu...

    PS: siap ada pre-review ye Anisa...haha

    ReplyDelete
  8. Kak sha dah baca novel panggil aku kiah tu.. Best..
    Yg satu lagi tu tak baca lagi..

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post