Tuesday, April 23, 2013

Password pattern | pengalaman sendiri


Hai semua.. Nak cerita pengalaman yang membuatkan jadi tak keruan buat saya.
Semua orang mesti pasang security pada smartphone atau pun tablet kan?
Saya pun sama la buat..untuk elak orang ceroboh..
Bukan la ada benda privacy sangat pun cuma mengambil langkah berjaga-jaga.

Satu malam entah kenapa rasa terlupa password pattern
untuk unlock phone saya. mungkin sebab banyak kali tukar kot.
Adik asyik find out je apa password saya.. 
banyak kali cuba..tiba-tiba sebab panik disorder menyerang..
jadi phone tak boleh digunakan sementara waktu sebab too many attempt to unlock password.

ada cara guna email untuk unlock,
tapi saya tak setting link email dengan phone..jadi plan ni tak dapat.
so, puas cari kat google...akhirnya..
dapat jugak betulkan dengan cari setting factory reset.
jadi semua message, apps hilang dan kena start semua balik waaaaa~~
 
Bila pikirkan balik, andai kata phone saya kena rompak and orang tu tahu macam mana nak betulkan masalah ni..parah jugak ek..
sekarang masih tak tahu nak unlock atau tak phone ni..
fobia la sekejap, maybe soon or later la..


ada siapa sama pernah kena macam ni?

5 comments:

  1. dua kali... sekarang Hana guna jenis PIN atau Qwerty tu..

    ReplyDelete
  2. Ish macam mana tu, xpe slow-slow cuba igt balik.

    ReplyDelete
  3. pernah kena.... tapi remy terlupa pin ATM... rasa mcm nak menangis depan atm tu...... msk keta...tenang kan fikiran...last2 ingat kembali.....

    ReplyDelete
  4. oooh pakai pattern ye...mmg mencabar tu nak recall balik....

    ReplyDelete
  5. ya allah...seramnya baca...semoga dipermudahkan urusan...

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post