Showing posts with label dreams. Show all posts
Showing posts with label dreams. Show all posts

Saturday, July 20, 2013

Kini sudah bekerja



Hey semua... Ingat tak hari tu ada citer pasal Interview ... syukur alhamdulillah, lepas je interview terus dipanggil untuk berkerja.. Mula berkerja minggu ni hari isnin yang lalu, 15 Julai 2013.
Kerja kat mana?? Company Tokio Marine. aah berkaitan insurans..maybe ada yang familiar..

Belum permanent lagi la.. ada percubaan dalam 6 bulan, baru la nanti tukar status permanent pulak..Boleh dikatakan kerja ni dapat memang berkaitan dengan course masa belajar kat UiTM dulu..

Sebelum kerja kat sini, sebulan saya kerja kat kedai topup area rumah je.. Best la kerja situ. Pada pandangan saya, tak kisah dari mana kita nak bermula tapi kita yang kena mula bertindak. Dah dapat peluang, jangan lepaskan..

Sebenarnya nak jugak share berita baik ni kat facebook. Tapi bagi mengelak ada yang beranggapan saya show-off dan memahami kawan-kawan yang belum ada rezeki dapat kerja, saya batalkan saja niat tu. Hanya kongsikan berita gembira kepada kawan yang rapat.

Saya dah berada peringkat seterusnya selepas digelar graduan UiTM. I need to catch up with the environment,yang saya pasti bukan perkara mudah dan banyak kena lalui..
Kepada yang masih mencari kerja atau baru je macam saya ni, saya belajar sesuatu...kita tak boleh nak memilih sangat nak berkerja. Saya berharap dapat menyumbang sesuatu walaupun tak pasti mampu menyumbang pada masyarat tapi cukup la dapat menyumbang pada diri sendiri dan keluarga.

p/s : kagum dengan orang-orang KL yang gagah menempuh trafik hari-hari...sungguh ni..

Monday, May 27, 2013

Imaginasi masa kecik2


Semua orang ada imaginasi masa kecik2...saya pun tak terkecuali..
Dulu memang ada cita-cita + impian nak buat macam ni


pernah buat jugak dulu...guna selimut..timbunkan bantal banyak-banyak..
memang besar la jugak... Habis la satu bilik tu decorate..
so kiranya jadi designer tak professional la..

Korang macam mana? Mesti sama kan..
baik ngaku..entah-entah main kawen-kawen kan kat pondok belakang rumah tuhh..

Friday, April 19, 2013

Nescafe Dolce Gusto


Hello everyone. Have you heard about this awesome coffee mixer..
I would like to have one of this one day..
So that I can enjoy drink and taste each flavor they have,
I'm definitely a coffee-lover and by have this...it would be a perfect day for me..

and by have this I have my own coffee shop on my own house.
I can make it on my own...or maybe ask my friend to enjoy it with me..
hahaha who knows..this is just part of my dream..
this is surely not a cheap thing..and for me it's going to be worth it..

I want to try all the flavor-
Cappuccino, Mocha, Espresso, Latte Mocchiato
 

by visit their website to find out more

Monday, February 25, 2013

Hasrat Saya...


Assalamualaikum semua... Beberapa post yang lepas saya banyak cerita pasal
buku kan...boleh katakan..tu hobi saya sekarang ni..
walaupun ada masalah sikit..bila baca mesti ngantuk hehe..
bed time story kan.. nak buat mcm mne..

Hasrat Saya....nak ada library sendiri..

kredit gambar New Tech

nak letak semua buku yang saya ada...
pastu biar semua orang boleh guna..tak perlu ada kad library
or pustakawan ke... hehehe
besar kan hasrat saya...harap iye nya menjadi kenyataan...

Thursday, January 24, 2013

Officially Done


Assalamualaikum semua..
Semalam berakhir la saya sebagai pelajar degree..
Done with the presentation cuma tinggal nak submit technical report..

I would like to thank to all that wish me luck..
To my parents who give me such a good support..
I would like to thank to all my lecturers, classmates,
and it really mean a lot to me..

Tanpa kawan-kawan saya tolong sepanjang zaman pengajian saya ni..
saya pun tak tahu macam mana la saya ni..
kalau boleh nak je beri penghargaan kepada semua yang saya kenal..
ohh tak lupa jugak yang terlibat secara langsung atau tidak langsung..

Banyak pengalaman dan pengajaran saya dapat sepanjang bergelar pelajar
Memang saya tidak akan sia-siakan nya...dan akan jadi lebih berjaya..
tanpa kenal erti putus asa..dan sentiasa mencuba..

lagi sekali nak ucapkan..Terima Kasih semua..
 

Thursday, November 08, 2012

I should learn this


Hye guys...It's me again..


I should learn how to do this..
not to get away from the police, silly..hehhe..
I'm not that bad to do...If I see police I'm sure will stop at the side of the road..
I mean I never had situation chase car with police before....

you know I just want to 'cilok' the parking spot
or emergency situation something like that..

picture source from Funny GIF Google+

Saturday, November 03, 2012

I'm a Coffee-Lover


Hello everyone. I am a coffee-lover.
My favourite definitely Latte..never get bored with it..

when my dad said, "good we have 3 generations on coffee lover..
1st generation is your grandpa, 2nd is your mum and last is YOU"

only 3 of us want coffee rather than others want tea.
my dream is to learn how to do this..

I like the girl drawing

I just want to learn this...can someone help me out? *giggle*

Thursday, October 18, 2012

Spread the love (jiwang entry)


hye guys... this is definitely not a song from David Archuletta
but I'm just borrowing his song tittle..sorry for being romantic tonight..
set the mood here...

" Love is in the air.."


To person that I love..
I just hope you will love me of who I am..
After you read this, I'm sure you will definitely smile
because yeah...I'm talking about you..

Love me when I least deserves it, 
because that is when I really need it…
 
credit to Zulfadli Hilmi

credit to Zulfadli Hilmi

“because being with you makes perfect sense”
― Tim McGraw


That's all from me..spread the love..
xoxo ANISA 

p/s : opss sorry guys for this 'jiwang' mood..
you can use this, if you want to... I give you permission..

Tuesday, October 09, 2012

Rak buku yang AWESOME


hye guys...tadi search pasal rak buku..kenapa?
sebab nak ada home library sendiri sebenarnya...sekarang pun kena kongsi dengan mummy..
mummy dengan koleksi bukunya...saya pun nak jugak untuk diri sendiri..

meh, tengok gambar ni....






























 source : theincrediblething

mana satu pilihan anda?

Monday, October 08, 2012

Nuffnang Screening Premier - TED


Nuffnang proudly present screening premier TED..
Frankly, I am so excited and I've wait for so long to watch TED..
I've watch Behind The Scene (BTS on Channel E!) and it was awesome..
synopsis TED:
This story features John’s (Mark Wahlberg) relationship with his teddy bear Ted, since the day they’ve met. And like all toy stories (no pun intended), John’s friendship with Ted is tested when Lori (Mila Kunis), John’s girlfriend of four years, wants to move on to the next phase of their relationship. It’s not as depressed as it sounds though, check out the awesome trailer.

okay, can't wait for the excitement..get the details on screening
Date: 16 October 2012 (Tuesday)
Time: 9.00pm
Venue: GSC, Mid Valley
In order to win a pair of invites to watch TED, I am ready to give a try..
“If you were John in the movie, and Ted came alive, what would be the first thing both of you would do together?”

If I was John and Ted came alive, I would like to shopping Ted some cool
clothes..and grooming a bit..
After that, grab some ice-cream or hotdogs and eat it at the park nearby.
I want one day out,just me and Ted and be like kid who just love to play..
To be honest, I do have this teddy bear and up until now..I still have it..
Ted and Huggy (my teddy's name) look the sam,seriously..
Huggy with me since I was 16 years old.. Huggy was my birthday present..
When ever I cry, dissapointed, frustrated..Huggy always with me..
Be with Huggy remind me back my childhood memory..
even now, I do wish if Huggy can come alive..*imagine*



so, if there's nuffnang who love to try it,
the dateline to submit is on 11 October 2012 (Thursday), 3.00pm..
more info, click here to know more..


Wednesday, September 19, 2012

teringin nak buat segmen,patut ke tak??


Assalamualaikum semua dan hye3.... saya ni ada simpan hasrat nak buat segmen...tapi saya perlukan kerjasama dari semua... duration?? kasi lama sikit la.... maybe sebulan... tapi mana yang dah buat tu, akan terus dilayan la... segmen apa nak buat?? ala-ala 'tempat nak selesaikan masalah'
owh...bukannya sampai nak kena belasah orang ke hape...tak...tak...

saya cerita secara ringkas la yea... korang ajukan apa-apa je masalah kat segmen tu...kalau saya boleh bagi cadangan, okay la kan....andai kata saya tak tahu nak jawab, saya terbuka siapa-siapa nak jawab...
bunyi macam senang je kan?? tak tahu lagi dapat tak nak buat.... rasanya okay tak?

dah selalu sangat orang promote blog....so,nak buat lain dari yang lain.... tengah memikirkan syarat-syarat jugak ni....andai kata risky, saya batalkan niat saya ni...nak tengok feedback dari semua


Saturday, September 01, 2012

trending twitter today: #AdamTakMandi


Assalamualaikum... kali ni entry blog di-update dengan aktifnya... 


sekali lagi kawan aku ni jadi mangsa...dengan dia je terasa diri ni nak femus kat twitter...konon nak trending kan diri sendiri... Yang pasal #AdamTakMandi ni...tak tahu sape mulakan...tapi...banyak tweet yang mengatakan 

"it was the stupidest hashtag ever"


apa-apa pun...pendapat masing-masing kan...tapi pada pendapat saya, mungkin ada nak prank kan si adam ni... jadi saya ada impian sendiri nak hashtag kan diri sendiri supaya jadi trending...owh bukan la tujuan utuk mencapub pun...just for fun... one more thing, pasal #AdamTakMandi ni...jangan lak ada yang attack sape-sape nama Adam...tak bersalah hamba Allah tu...peace..chow..

Sunday, July 22, 2012

Dream to be a good drummer??


Once upon a time...there was a beautiful princess who love music so much.. She loves to sing, dance all day long...but one day she decide to go arcade to have some fun...well...that princess is a modern princess.. she really want to play the drum with the score thing...she had this cool dream where everyone are cheering for her because she play the drum it well...which actually turn out that the princess was not actually a good drummer... okay, okay enough already...obviously...the princess is ME... I was playing at the arcade and I decide to play the drum.. I just can get through until 2nd level...and then...woooshhh...GAME OVER!!!

When I saw this cartoon, it's remind me this incident...


so, that princess learn a valuable lesson that day...which is Real life skills don't always translate into gaming skills... and the real fact, it is because that princess (which is me) is never play a drum before...in her entire life...

note:>>>try to write in English from time to time...

Wednesday, April 18, 2012

Monday, April 16, 2012

teringin nak buat flash mob


Assalamualaikum kepada semua dan hye2...selamat singgah ke blog ni..
hari ni setelah bermesyuarat,akhirnya kami sepakat nak buat flash mob besar-besaran kat fakulti..
macam mana boleh terterbitnya niat nak buat ni...
masa event KPO 2012, ada tayangan flash mob..
alarhhh yang kat air port tu...spe yg pernah tgk tu,mesti tahu..

ini adalah plan+angan-angan+impian
kalau la saya dapat buat kan...sangat2 la happy saya..
kami satu fakulti ada 13 course, kedua paling ramai pelajar kat UiTM ni..

tadi dah hampir-hampir nak buat dah kat tengah-tengah orang ramai,
tapi kang sorang-sorang je menari,mau orang kata tak betul..

kalau jadi,nak dalam 100 orang,
open untuk yang berminat...tema: keharmonian pelajar FSKM..
perghhh...memang wildest dream la kalau dpt achieve ni...

Thursday, April 05, 2012

kalau semua orang pakai kereta macam ni...


salam kepada semua yang baca blog ni...hopefully sihat2 belaka la ea..

tadi usha-usha facebook ternampak gambar ni...
serius amazed dengan gambar ni..
 

mesti tak ada kes kecurian kan lepas ni..kenapa? sebab semua pakai kereta yang power..
lepas tu banyak la yang nak race... silap-silap kereta polis pun tukar mcm ni,
sama level power.. polis pun tak teragak2 nk speed la kalau nk kejar nanti..
pekerjaan mekanik boleh menjamin masa depan..mungkin..
isu harga petrol naik,bukan perkara baru kalau guna kereta ni..
asyik-asyik kena tukar tayar sebab asyik drift je..
kereta yang lama-lama,bertambah la LEGEND jadinya..

apa pendapat korang?
sama la kalau semua orang pakai smart phone..

Wednesday, February 22, 2012

anime girl blog tukar header


salam kepada semua...
perasan tak header dah tukar??
sebelum ni yang ni

dan akhirnya saya still dengan konsep simple,anime style
akhirnya jadi la ni..


okay tak? atau saya perlu modified lagi?
konsep anime memang tak boleh lepas..
sebab saya bercita-cita nak jadi awek anime melayu <berangan>

kebudak-budakkan sangat ke? sorry la
hehhe (^_^)

p/s : baru message dengan lecturer cakap terima kasih sebab ajar semester lepas dan akhirnya dapat respond..
"setakat tu je saya mampu bantu untuk result u"
terharu sangat... walaupun subjek dia target tinggi tapi subjek tu antara saya ingat semua yang diajar..
subjek yang saya sangat suka.. mungkin terlebih yakin kot..
sama kes dengan subjek database la nieh

Tuesday, February 21, 2012

at last Anime Girl have facebook fan page


hye to all of you..
today, I would like to present Anime Girl facebook fan page.


my purpose of create fan page because I know not many of my friends 
have blog.. at the same time, this is how I give them appreciation.

I can interact with them, maybe I can get some ideas from them..
anything they want to share..I might share it from my blog as well..

 you can like the Anime Girl Facebook Fan Page too
glad to have you as a fan..and I try my best on my writing..
although I just an average blogger..

Monday, February 20, 2012

yesterday keyword based on nuffnang


hye you guys...
for yesterday keyword based on nuffnang..
this is the result


I always check my nuffnang..just lately actually
because i have a lot of time to do so..
thanks for all of you who view and read it..
it means a lot to me..

Sunday, February 05, 2012

"I become wedding planner?"


Assalamualaikum kepada semua.. entry kali ni nak citer pasal kawan saya ajak suruh jadi wedding planner..
is this for real??

wahhh... satu penghormatan besar untuk jadi wedding planner.. tak ada pengalaman lagi ni tapi dah tengok macam mana cousin organise.. boleh la kot.. menarik2...

if it is huge success, boleh la tempah jadi wedding planner #eh


Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post