Wednesday, May 30, 2012

5 alasan bila dapat result tak berapa memuaskan


Assalamualaikum dan hye semua... kali ni nak bagi 5 alasan yang boleh digunakan kalau result tak berapa memuaskan.. alasan mengikut ranking..ranking ni berdasarkan pendapat sendiri, tiada sumber-sumber lain..

no 5   "apa guna dapat result ok, tapi tak boleh aplikasikan apa yang belajar tu"

no 4    "biasa la hero kalah dulu"
           yang ni saya sendiri pernah guna, bila cikgu math tanya nape result saya tak capai standard

no 3    "tah la kenapa dapat markah macam tu, tak paham...tahu-tahu dapat je markah tu"
           adik saya yang umur 5 tahun pun tahu guna ayat ni..

no 2    "ni semua duniawi je"
alasan ni digunakan untuk menyatakan exam, ujian dan seangkatan dengan nya semua nya dunia semata-mata..

dan akhir sekali alasan pilihan saya...

no 1     "it's just a number" (dengan nada berlagak)
yang ni...bila melibatkan pointer atau perbandingan markah yang perbezaan yang sikit (bandingkan dengan orang lain)

anda boleh gunakan mana-mana alasan diatas untuk tujuan menyedapkan hati, atau apa-apa saje (yang berkaitan dengan result). sebarang bantahan, penambah baikan, komen untuk list diatas, boleh terus ajukan pada saya.. entry ni berbentuk bacaan ringan..

1 comment:

  1. nak pakai yang no 2 la..
    ini semua duniawi je..hehe

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post