Friday, March 16, 2012

unfriend on facebook


salam kepada semua yang datang kat blog saya..
semalam saya buat operasi unfriend kn kawan yang tak berapa tegur saya dalam facebook..
kenapa?? sebab walaupun ada 1000++ xsemua nya yang tegur..
tujuan facebook, it's to keep it touch kan?
yang tinggal sekarang ni, kawan sekolah rendah dan menengah, kmn9, UiTM dan blogger
ops lupa pulak family hehehe..
dan percaya la medium facebook tu saya guna hanya tengok perkembangan mereka.
tak ada la rasa ketinggalan..
"taw tak si peah nak kawen?" atau
"dia belajar kat luar negara la weiii...dah graduate dah"
lebih kurang macam tu la..

tapi percaya la jangan ada prinsip hubungan persahabatan tu diukur dengan 
orang tu friend kita kat facebook..
kalau tak friend kat fb,mkne nye dia tak kawan kita..tidak semestinya..

lebih elok,kawan di alam maya DAN dunia realiti..
kalau takat kat fb,bkn main riuh bercerita,kat luar..diam membisu...
baik tak perlu ada facebook ni..sebab kehidupan bersosial (be in the society bkn mknenye yang tak elok tu) sama je zero nothing...

tu saje dari saya..
p/s: kalau ikut kawan dunia realiti tak sama ramai kawan dlm fb..


source for both picture are from google

2 comments:

  1. ^^.. betul tu..sm sokong pendapat awak..eh2 add lah fb sm nak berkawan gak nie..hihi..:)

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post