Friday, April 13, 2012

memahami kalau apa yang kita buat tak dihargai...


Assalamualaikum dan hai kepada semua..
entry kali ni,nak refer pada apa yang kita buat tak dihargai..
contohnya kita penat buat flyers..

ni contoh flyers dari career attack selasa yang lepas
dan kemudian tengok flyers yang kita buat tu dibuang ke dalam tong sampah depan mata kita..
apa perasaan kita time tu? nak marah? tak terkata kan?

tu la..saya ada lagi satu prinsip untuk situasi macam ni..
saya akan amik aje flyers tu..bawak balik bilik,dan tak akan buang,apabila tak diperlukan di tempat berlakunya event.. sebab saya memahami perasaan orang yang dah penat buat..
bawak balik bilik,tunjuk kat kawan-kawan..andai kata memang akhirnya 
menganggu kawasan kita dan menyebabkan sepah,baru saya buang..
ok ke perangai macam ni?? hehehe...
dah macam garbage collector pulak #ops..

ha!! dah amik flyers tu jangan kumpul je..
baca..(refer pada diri sendiri) bukan simpan je...buat koleksi..wokeyh??

renung-renungkan...(mood : membuka minda)

3 comments:

  1. memang kecewa... macamna nak handle yer perkara macam tu??? kalau saya berterusterang jer kata x apa saya xnak... atau sudah dapat tadi... kalau ada gak yg bagi saya ambil dan simpan di satu tempat dan bila tiba masa mengemas untuk pindah baru saya akan keluarkan dan tengok ada kepentingan atau tidak, kalau setakat isinya tentatif sahaja n bla2 ucapan alualuan... maknanya ke tong sampah la pengakhirannya... kalau ada info saya simpan jer lah... mana tahu satu hari nanti ad gunanya...kan???

    ReplyDelete
  2. huhu buang luar kawasan baru btol..

    ReplyDelete
  3. haha.. terkena diri ni la plak..
    slalunya.. aku tak akan ambik flayer ni.. sebab aku tahu, aku akan buangnya.. huhu

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post