Wednesday, July 20, 2011

peristiwa naik flight dgn member2

okay, ini dh berlalu lama pun. semua berkumpul kat KLIA. bla..bla..bla..(flow perjalanan tu jauh sgt)
naik flight bukan saje2 taw.. tujuan nak pergi kat UiTM Samarahan, Sarawak and of course sampingan jalan2 tu ada la..dah jauh2 xkn xpergi jalan2.. tapi saya kat sana hihihi try mcm2 makanan kat sana..
mee kolok, laksa sarawak, tapi kat entry ni xde la gambar2 makanan..
tujuan entry nak cerita peristiwa kelakar sebelum naik flight..sebelum tu nak mintak maaf kepada kawan2 saya..kerana cerita anda disiarkan disini...

1. kawan saya ni syok betul record perjalanan kitaorg dlm airport. dia punye semangat nak record, dia terjatuh kat area escalator yg mendatar tu...dia xperasan dh sampai.. kawan yg jatuh,saya lak jadi trauma..hihi time tu nak gelak xle, mmbr jatuh tu...terkejut aje la..

2. ha,yang ni peristiwa xle dilupakan..okay before masuk gate lecturer kitaorg ckp la,"ada spe2 nk buang air,g la dlu.." mmg ada yg pergi pun...lecturer (pmpn) saya pun pergi la toilet..
Scene : Toilet
member : eh? puan,buat apa kat toilet ni?
puan : <terkejut> saya yang salah toilet ke...?
nk taw apa jd?? member td tu lelaki, dia salah masuk toilet..lepas dia kuar dari toilet tu..dia menjerit mcm ni, "Ya Allah, pe pasal aku salah masuk toilet lak ni....nmpk sama je toiletnye"
apa la..yg dia g menjerit sampai satu airport dgr tu,awatnye...hhahaha
abis semua org pakat gelak la...dgn dia muka ala2 x bersalah. siap ckp mcm ni, "hahaha(cover malu kot) dh terbiasa lak toilet kat beijing. tandas kena kongsi lelaki pompuan"
aah dia baru balik dari beijing. ada event kat sana..mcm student transfer la.
nak tenangkan balik suasana riuh gelak2 ni...amik masa jgk la..adui,sampai skng kalau saya teringat peristiwa ni,konfirm gelak balik.

3.yg peristiwa ni...bg saya.. poyo la tp suka..straightforward.
kita taw kn dlm kapal terbang kne off fone..mknenye xle guna handphone.. punya la mmbr2 laki,dh naik tu diaorg la paling excited..ada stewardess yg cantik2.. mula la,"eh mcm ne nk pakai seat belt ni ha" (bagi saya time tu la masing2 nk tunjuk charming..paham2 je la diaorg time tu...layan~ )
yang ni nak citer ni...

stewardess : encik,boleh x matikan telefon bimbit tu? (mcm tu kot,lupe la)
member 1: owh okay tapi sebelum tu boleh x saya nak nombor telepon sedari dlu
time tu siyes, tercengang...hahaha giler best la ayat tu...
stewardess : tolong matikan telefon bimbit tu ea..(berdedikasi)
-terdiam la member 1 ni (kot)-
member 2 : aku rasa kalau ko mintak facebook pun tak dapat punye
adus,tgk gelagat mmbr time tu ada2 je... tersenyum memanjang saya tgk...hihihi

xle la nk lupakan...apa pe mcm? korg pernah ada peristiwa mcm ni x? and of course peristiwa (especially no 1 dan 2) jadi bahan bualan..BEST!!

7 comments:

  1. haha.. apa la.. over lebih ni.. aku pun belum pernah naik flight la..

    ReplyDelete
  2. hahaha...yeke? nnt naik flight..mcm2 ragam time tu..
    cth: tandas dlm flight...tu pun org leh jd jakun taw

    ReplyDelete
  3. hahaha..asenyer yg no 2 tue yan thu sape...fasola kn..hihih..lawak la..besela ...ragam2 org nk naek flight nie mcm2...

    ReplyDelete
  4. 'Escalator yang mendatar' tu, orang panggil 'travelator'... =)

    ReplyDelete
  5. yan>> aduiii...obvious sgt ke??

    tukang coret>> owh yea?? jahil btol ttg benda tuh..

    ReplyDelete
  6. @syde03: awat hang nak malu pulak...hehehe..

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post