Saturday, June 17, 2017

Ramadhan yang hilang


Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Salam Ramadhan juga. Apa yang Nisa maksudkan Ramadhan yang hilang? Banyak boleh relate kan.. cerita kematian, kehilangan tapi Nisa tak nak fokus yang itu sebab semua itu ketentuan Allah. Cuma yang buat Nisa sedih, bila ramai orang ada kesempatan menulis komen negatif. Paling tak best, Nisa baca ada yang tulis diawal pagi. Awal-awal pagi sudah negatif, Nisa percaya hari dia susah sedikit nak okay. Alhamdulillah kebanyakkan kawan Nisa di sosial media memberi aura positif dan tipulah kalau tak ada negatif. Nisa selagi boleh mahu akan elakkan negatif.

Macam kisah bukak aib, walaupun di bulan Ramadhan seperti tidak menghormati bulan yang mulia ini. Dari kisah bukak aib, komen tanpa usul periksa dengan tahu menghentam sahaja sampai kepada semua benda dipandang tak elok apa orang tu buat. Sedihnya macam ni..

Nisa tak tahu macam mana nak betulkan ni, tapi diharap dengan penulisan yang ringkas ni dapat sampaikan apa yang nyata, rasa Ramadhan yang hilang. Semoga diberi kesempatan dan hidayah dari Allah. Syukur diatas nikmat yang diberi. Wallahualam.

3 comments:

  1. InsyaAllah nak elak beda mazmumah time bulan puasa

    ReplyDelete
  2. Insya Allah boleh lawan aura negative Tu. Ramadhan syaitan xde cuma kena lawan nafsu sendiri saja

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post