Wednesday, June 06, 2012

takut buat salah?


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semuanya.. takut buat salah lain istilahnya dari takut kerana salah.
mostly, orang takut nak buat salah.. takut jadi bahan dek orang, diketawakan, dinilai dan sebagainya.bagi saya pendapat saya, disebabkan kita berani buat salah..kita akan improve.. dengan harapan kesalahan itu tidak akan berlaku lagi. ada sesetengah orang akan mengambilnya secara negatif.. mereka bertambah down, low self-esteem, tekanan... berbeza pula kalau kita menjadikan teguran atas kesalahan kita tu menjadi positif..
takut apabila salah beri jawapan di hadapan kelas.. takut untuk bertutur dalam bahasa Inggeris.. percaya la kalau kita still ada perasaan ini, kita tak akan maju..

tetapi...kalau takut kerana salah tu jadi lain cerita...sebab tu kita memang dah tahu salah.. dah tahu mencuri, merompak, plagiarism dan seangkatan tu salah...jangan la dibuatnya lagi..

pesanan ikhlas daripada saya, jangan takut untuk mencuba sesuatu yang baru..keluar dari zon selesa kita.. do something big to yourself that even you are proud of it..untuk saya juga ni..

p/s: kalau anda ada idea tersendiri, jangan malu untuk keluarkannya dari minda yang dianugerahkan itu..

2 comments:

  1. ya betul... sangat setuju.... :)

    ReplyDelete
  2. yeah, betul tu..apa yang kita fikir, maybe orang lain tak terfikir pun kan.. jadi, jangan sia-siakan apa yang kita ada

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post