Thursday, June 07, 2012

Jadi la professional...


Assalamualaikum kepada semua...tadi review blog Zul Fattah suka pulak dengan entrynya pasal Be Profesional, U are The Leader!!

Pada pendapat saya, setiap kumpulan dalam group assignment terutamanya ada macam ragam yang kita akan lihat.. komunikasi tu penting.. apa yang tak setel, apa yang perlu dibuat.. Setiap individu dalam group tu kena bertanggungjawab..lain cerita kalau ahli-ahli kumpulan jenis tak kisah... ingat-mengingati juga perlu ada....biasa la ada lak yang pelupa ke..mengadu kepada orang lain? tah la... ikut suka individu tu sendiri tapi better tak payah la, tu yang akan ada musuh dalam selimut, gunting dalam lipatan.. masalah bila dalam group dengan kat depan orang lain harus la sama-sama bertindak seperti tak ada apa-apa yang berlaku...tu baru nama nye professional... 
dan...suka saya ingatkan... jangan disebabkan orang lain punye bawak ayat-ayat yang tak tentu sahih atau tak...boleh buat kita sesama bergaduh...
bila dipikirkan...apalah tak matang nya saya bila pernah meluahkan di facebook, bergaduh sesama sendiri.. tapi saya pun bersyukur, dengan pengalaman yang seperti ini..saya lebih mengenali kawan-kawan saya, saya tahu mana kemampuan bekerja saya dalam kumpulan...jadi ada la hikmahnya...

biasa la...dah nak hujung-hujung semester...assignment, group project...sama-sama buat..bagi contribution.. tu baru betul.. ini hanya la pendapat saya yang memang 100% berdasarkan pengalaman sendiri..
p/s: kepada group member saya semester ini, kalau ada yang saya tak beri contribution...sorry la ek.. XD

3 comments:

  1. a'ah.. memang betul r apa yg ko ckap.. aku tak mahu r, dlm sesama group pun, tak bertegur sape.. x best r mcam ni kan.. kalau salah kami ckap salah kat mane.. hak leader kan..?

    ReplyDelete
  2. yup...pandai2 *angguk2 laju*
    thanks kuarkan tajuk yg best

    ReplyDelete
  3. hurm... betul2 FB sekarang banyak jadi medan lauh rasa... tapi selagi kita belajar dari kesalahan ...itulah yang terbaik...:)

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post