Sunday, December 11, 2011

bila dah kena pada diri sendiri #think

Assalamualaikum kepada semua blogger2 yg tegar dan juga silent reader
entry kali ni nak citer perkara saya belajar...sangat2 mendalam ke jiwa ni..
dahulu sebelum pegang jawatan presiden ni,saya pernah persoalkan..
"diorang ni tak reti buat kerja ke hape?"
"teruk betul la management diaorg ni..."
"sangat tak effective nya..perjalanan program..nampak serabut"

setelah berada di posisi bahagian management (xkira la event atau organisasi)
baru saya paham perasaan diaorang...
itu orang cakap, "cuba korang handle...baru taw susah atau tak.."
dan yea...memang pun... bukan perkara senang..dari segi fizikal dan mental..

saya memang rasa serba salah pernah ada tanggapan macam tu sekarang..
tapi saya bersyukur sebab diberi pelajaran yang sangat besar ni..
hargai orang yang menguruskan kita..supaya semua perjalanan dan kerja berjalan lancar..

salah silap tu memang tak boleh nak lari, jadi kita sendiri kena ada growth in terms thinking,
thought, tolak ansur... (rojak habis bahasa ni)
tanggungjawab sememangnya rasa sangat berat untuk dipikul..
saya terima tanggungjawab dengan hati yang terbuka
dan saya berharap saya akan belajar sesuatu dari tanggungjawab saya pikul tu..

p/s : sebelum saya terlupa citerkan pasal ni..baik saya citer sekarang..
dah lama dah sebenarnya nak tulis..

2 comments:

  1. semoga jadi pemimpin yang terbaik.. dan percayalah, mencari kesempurnaan itu adalah apabila kita cuba merungkai masalah umpama tarik rambut dalam tepung, rambut x putus, tepung x berselerak... sempurna x pernah wujud tanpa masalah... gud luck..:)

    ReplyDelete
  2. thanks...i will never give up to become good leader...
    =) thanks for the advise

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post