Friday, December 09, 2011

susahnya orang tu nak senyum..

Assalamualaikum kepada kekawan sekalian.. entry kali ni...tak de la isu apa pun just nak tanya..
"susah ek nak senyum kat orang lain?" cuma amik masa 3 saat pun orang susah nak buat..

saya ni suka pandang2 orang..bukan la pandang yang macam "hey..apa pandang2, ada hutang?"
suka tengok orang... pemikiran saya mengatakan kalau orang tu tak senyum..
1."mesti orang tu ada masalah"
2."moody la tu"
3."sakit kot.."
4."baru kena marah kot.."
5."tak cukup tido la tu"

tengok tu..ish2,banyak kn spekulasi saya...ni baru listkan sikit..haha..xpe la..paham la orang yg ada problem tu.. just...berharap sangat ringankan senyuman tu,tak ada side effect yang teruk pun kalau senyum..

lain orang,lain cara nak atasi masalah.. bagi pendapat saya,senyum la cara yang paling senang dan effective..
walau banyak onak duri yg perlu kita tempuhi...percaya la semuanya akan okay..

senyum tu kn sedekah...betul tak?? dengan senyum korang yg manis lagi mahal tu, boleh bagi good 1st impression kat orang lain... kalau ada pikir,"apa la gila budak ni senyum kat aku..kenal pun tak.."
orang macam tu..haii..susah la alamatnya... abaikan aje la..

sekian dari saya...renung2kan la...

3 comments:

  1. senyum itu kan manis :) hehe.. salam kenal.. free2 jmput dtg blog sy, bc kisah harimau, cicak dan mnusia :)

    ReplyDelete
  2. sebab itu bila kita beremosi...senyuman kita keluar...tapi berbanding yang murah senyuman mereka memang terlatih...

    ReplyDelete
  3. jadi kita sama2 lah senyum...=)

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post