Monday, August 06, 2012

Senang ke nak berfikiran positif?


Assalamualaikum dan hye kepada semua... pagi ni nak bagi otak tu berfikir sebentar... kita memang sentiasa diingatkan untuk bersikap positif. Bila kita bersikap positif, semua perkara yang mustahil jadi tidak mustahil (betul kan, tak terbalik kan ayat ni?? hihihi) 
bila berlaku sesuatu perkara yang boleh melemahkan semangat kita..kawan-kawan yang tak beri dorongan..untuk menanganinya harus berfikiran positif..
untuk buat orang lain berfikiran positif itu memerlukan bakat juga taw.. tak semua orang boleh lakukannya...

mungkin ada yang cakap, "alarhh kalau takat cakap je...aku pun boleh buat.."
pada pendapat saya, untuk sentiasa berfikiran positif memang susah bagi saya...tapi...kena buat secara konsisten..dan perlu selalu muhasabah diri...letak kan diri kita pada keadaan orang lain.. 

kepada kawan-kawan yang lain...teruskan berfikiran positif..saya pun akan berusaha untuk melakukannya juga... ini sahaja dari saya... 

so, BE POSITIVE!!!

Post a Comment

Stok Genki Tape untuk 2 bulan

Hi semua. Tajuk memang straight forward je. Kebiasaan kalau dah ada anak kecik akan ada perbelanjaan untuk pampers. Last time beli stok pam...

Cerita Panas Blog Minggu Ini