Friday, November 11, 2011

sokong kitar semula

Assalamualaikum semua...
pagi tadi tengok MHI kat TV3
tertarik dengan isu pasal kitar semula..

highlight : pembuangan sampah yang betul akan dapat hasil sesuatu yang baru

info yang saya dapat
6 botol air mineral = satu jersi bola
wahhh...seriously amaze dengan fakta tu..

sekarang pun banyak je kempen kitar semula..
tabik dengan IKEA la jugak...sebab mereka sangat support isu ni..
ada IKEA Recycling Centre

setiap hari sabtu, NO PLASTIC BAG DAY
korang taw kn semua tu? 
kalau tak ada kesedaran dari sekarang,bila lagi nak mula kan?

jadi sama-sama la kita sokong untuk kitar semula
saya berharap dapat membuatnya dengan berterusan..
usaha saya sekarang ialah mengasingkan tin minuman dan botol air
sebab itu la selalu saya akan guna..
masalah saya sekarang...mana nak simpan semua tu kat kolej hehehe
saya harap dengan sedikit usaha saya dapat mengurangkan kadar pelupusan sampah..

2 comments:

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post