Sunday, November 13, 2011

#3 bahang spm

Assalamualaikum kepada semua..
entry pasal spm lagi hahaha... ni entry nk kasi pesanan sikit kat adik2 yg nak spm..

cara nak kasi skrip spm kita 'disenangi' oleh pemeriksa

yang pertama, bila tulis tu huruf kasi terang2...senang dibaca..
(paham perasaan based tgk bapak menanda kertas spm)
boleh juling kot pemeriksa tu.. siyes ni..
yea la..korang nak tulis huruf r contohnya tapi nampak mcm n

yang kedua, pastikan guna pen BUKAN pensel..
bukan standard spm kalau pakai pensel..
kalau buat diagram tu,boleh la..graf ke..

yang ketiga, kalau cancel kan soalan yang salah tu..
tulis kasi besar kata soalan tu CANCEL

yang keempat, satu soalan satu page..
senang pemeriksa nak check..

yang kelima, JANGAN sesekali tinggal kosong..
sayang markah dik oiii...

ni berdasarkan pengalaman..
kalau kakak2 or abang2 nak tambah apa2 sila la...
Post a Comment

Platemat pinggan untuk kanak-kanak

  Hi semua. Pernah tak korang mengalami,  susah nak bagi si kecik kita makan sebabkan dia nak campak pinggan dia ke bawah? Boleh jadi...