Wednesday, October 18, 2017

Top 5 : Kenapa best online shopping?


Sekarang ini sudah tidak asing lagi untuk online shopping. Tak kira umur, jantina mahupun kawasan kita, semua orang boleh online shopping. Jadi Nisa nak senaraikan kenapa kita online shopping.. Jom sama-sama kita tengok, adakah kita pun sama juga.

gambar dari google

1.    Mudah untuk membeli. Kita tidak perlu cari parking, bersesak di kedai hanya untuk membeli barang yang kita mahukan. Jimat masa, ruang dan tenaga kita. Kita cuma perlu pilih, klik,klik mana yang kita nak. Letak dalam cart dan bayar. Tunggu barang-barang kita sampai terus ke rumah.

2.    Kita sudah tahu mahu beli apa dan agak susah untuk beli yang kita tidak mahu. Jika kita beli ke kedai, kemungkinan besar akan tambah item yang lain. Opppsss over-spending pulak jadinya. Betul kan?

3.    Promosi, promosi dan promosi. Kebiasaannya boleh gunakan promo code dan dapat lebih murah. Jimat, berbaloi-baloi la senang cerita. 

4.     Diskaun barangan yang kita suka. Siapa tak suka diskaun ye dak. Apa lagi, time tu banyak kita shoppingnya.

5. Dapat cashback bila kita online shopping guna ShopBack - banyak online shopping yang best dalam tu : Lazada, Zalora, HERMO, 11Street. Jadinya kita tak rugi, dapat duit balik. Contoh kita spend dalam RM100 dan dapat offer dalam 3% cashback masuk dalam akaun kita. Siapa nak bagi kan. Percent tu bergantung pada online shopping kita guna taw. Tak semua sama.

Cukup la sebab ini dulu, kalau ada nak tambah boleh aje nanti. Online shopping ada baik dan buruknya. Buruknya bila kita tak pandai kawal, sama je bila kita shopping di kedai. Berkaitan servis tu, masing-masing akan alami mungkin yang OK atau pun tidak. Apa-apa pun, kalau yang tidak biasa tu, boleh minta kawan yang biasa shopping online. 


Selamat bershopping online.

No comments:

Post a Comment

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post