Wednesday, June 26, 2013

Pengetua SAMURA masuk TV | Jerebu


Mesti sejak kebelakangan ni ramai update pasal jerebu kan.. tempat saya kat Kuala Pilah ni...boleh la tahan jerebunya..tapi tak seteruk macam yang lain.. Banyakkan bersabar yea kawan-kawan..
Jadi saya mula memerhati di laman sosial (facebook, twitter) banyak respond dan luahan hati dan rasa pasal jerebu ni.. Isu salah-menyalah sudah menjadi perkara yang pasti..

Haaa, berbalik kepada tajuk post..pengetua sekolah lama saya masuk TV..


yea saya...dulu saya sekolah disini.. bila dengar je IPU Muar teruk tempoh hari, memang benda pertama saya pikirkan sekolah lama saya, Sains Muar (SAMURA). Timeline twitter dikalangan school mate tu memang lagi mengingatkan saya pada Muar.

Jadi kepada semua... Jangan jadikan peristiwa jerebu ni sebagai satu bala tapi harap lebih memandangnya sebagai hikmah daripada-Nya untuk lebih menyayangi alam sekitar. Mungkin dulu kita pernah memandang temeh pada perkara yang kecil..tapi percaya la ini untuk kebaikan bersama. Setiap apa yang berlaku ada hikmahnya... Sikap keterbukaan dan kematangan kita turut dinilai..

p/s : baru beberapa bulan yang lepas bertemu dengannya.. Beliau tetap maintain...dan selalu kagum dengan karismanya..

3 comments:

  1. Bertuah pengetua ada anak murid yg masih mengingatinya...

    ReplyDelete
  2. heloo akak!~ lama tak mai melawat!~ >w<)/

    ReplyDelete
  3. remy dah tak ingat sapa pengetua...... hu3... short memory sungguh

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post