Monday, June 06, 2016

Hadirkan diri 1 Belia 1 Property


Hai semua..Assalamualaikum. Cerita ni way back masa sebelum bersalin. Dah lama save the date untuk event ni dan alhamdulillah ada rezeki nak hadirkan diri bersama suami tersayang. Kenapa pergi? Simple. Sebab saya dan suami ada letakkan goal setting untuk memiliki rumah. Sekarang  memang dah ada...tapi kami berimpikan untuk ada landed house. Masing-masing tak ada ilmu lagi berkaitan hartanah dan kami pilih 1 Belia 1 Property as our first step.


Belajar jenis rumah yang boleh dibeli. Apa boleh dan tak boleh buat masa nak beli rumah. Mesti lah best. Nanti InsyaAllah buat post khas untuk sharing ilmu. InsyaAllah hasrat nak beli rumah tercapai.

Dengarnya nanti ada 1Belia1Property 2.0... Nanti kalau nak join sama, boleh contact ea.. 

Salam sayang dari penulis,
Anisa ♡♡♡

Akhirnya dapat cari pengasuh untuk Maira


Assalamualaikum semua. Lagi beberapa hari saya dah nak mula kerja selepas 2 bulan dapat maternity leave. Perkara yang common ibu bekerjaya akan fikirkan. Siapa nak jaga anak masa pergi kerja nanti? Boleh stress jugak fikirkan bila tak ada kenalan nak tanyakan. 

Saya tengah nak cari pengasuh yang jaga tak ramai anak so that akan fokus lebih kat Maira nanti. Sejak dengar cerita yang tak best pasal pengasuh sekarang memang tak nak hantar taska.
First thing dalam kepala otak terfikirkan kawan yang ada baby duduk kat Putrajaya. Dia recommend cari pengasuh gunakan Facebook group. Kawan tu terus invite masuk group tu.


Alhamdulillah lepas iklankan nak cari pengasuh dapat 3 calon pengasuh dan last minute pengasuh berjaya kami pilih. Masa nak tengok calon pengasuh - suami & mummy ikut sama. InsyaAllah boleh kami bekerjasama. Everything semua nampak perfect dari segi tempat & my baby will be the only baby yang pengasuh tu akan jaga.

Tapi boleh ke ibu ni berpisah kejap dengan anaknya... Tabahkan hatiku ini..

Hasil nukilan,
Newbie Mother

Monday, May 23, 2016

Beli buku online di Bookcafe.com

Hai assalamualaikum. Alhamdulillah hari berpantang ke 40 hari dah tiba. Orang kata kira dah tamat hari berpantang 40 hari tapi saya buat extra sampai 44 hari untuk beepantang. Jadi citer pasal berpantang, tak boleh nak keluar tapi teringin sangat nak pergi Pesta Buku di MAEPS, Serdang. Ternampak iklan di facebook - Bookcafe.com.

Pada mulanya saya cuma nampak iklan tu, "Menarik ni...promosi dan buku affordable.."
Tak ada rasa nak membeli lagi masa tu. Kemudian, seorang demi seorang post di facebook mengenai pesta buku tu. Sekali lagi hati teringat balik Bookcafe.com dan banyak kali ada di newsfeed.
Saya akhirnya beli buku secara online di Bookcafe.com sebanyak 2 kali sebenarnya. Kali pertama log in dan berjaya memilih beberapa buku yang nak beli. Tiba masa untuk buat payment, ada masalah dengan log in - password lupa!!!

Terpaksa buat puchasing kali kedua. Disebabkan mahu membeli, niat dihati...
"Kalau ini rezeki aku untuk beli, aku beli..."
Kali ni, ada beberapa buku tak sama dengan pertama kali log in tempoh hari. Semestinya frust - terlupa nak masukkan The Other Side of Coin dan beberapa buku lagi. Ada jugak dah habis stok bila nak beli kali kedua. Tu tak ada rezeki.

Alhamdulillah berjaya beli dan dapat email untuk self-pick up. Alamak!! Suami tak boleh nak pergi ambil dan tak ada back-up siapa boleh tolong ambilkan. Gagahkan hati email balik kat Bookcafe.com dengan menyatakan saya tak dapat ambil kerana berpantang. Hari yang sama jugak, dapat response (waktu tu hari Isnin). Hari Rabu pada minggu yang sama, saya dah dapat semua yang saya order. Terbaik!!! Effisyen dan teratur.

Okay la dah cerita banyak ni, anak pun dah tidur... Saya nak sambung baca buku "I Moved Your Cheese"


Wednesday, May 18, 2016

Perlu tak post gambar baby baru lahir?

Hi assalamualaikum. My previous post ada citer pasal my new life kan. Well.... I was wondering,,

"Perlu tak post gambar baby baru lahir...??"

Ada macam-macam pendapat tapi saya pilih tak post kan lagi.. not yet. Sebab I wasn't ready to show my baby to the world. Tak kisah pun apa orang fikir, cuma nak tunggu anak fully stablize.

Bila orang tanya mana gambar anak...then my answer will be "krik krik..."
Kedekut sikit gambar anak hehehe.. maaf la ea, nanti boleh tengok anak macam mana..

Sunday, May 15, 2016

Hidupku tak sama seperti dulu lagi

Hai semua. Assalamualaikum. Hari ni dah 33  hari berpantang dan lahirnya puteri kesayanganku, Maira Arissa. Dan lagi beberapa hari cukup anniversary perkahwinan kami. Rezeki memang tak boleh jangka sejak berkahwin sampai sekarang.
Of course life changes, lebih-lebih lagi sekarang seorang ibu.
Bangun tengah malam, sudah menjadi kebiasaan sekarang ni. Anak nak kena tukar lampin, lapar nak kan susu. Betul orang cakap bila sendiri rasa baru tahu penat ibu bapa kita dulu.

Perbelanjaan dulu masa bujang dan berkeluarga lagi banyak bezanya. Alhamdulillah semua dah plan sejak mula bekerja di Kuala Lumpur. Bagi yang rasa selesa sangat dengan diri sekarang, saya nasihatkan buat sesuatu atau back up plan untuk hari mendatang. Kalau diri sendiri dah selesa, tengok sekeliling..keluarga kita.. Buat demi mereka. Buat terbaik untuk diri sendiri & keluarga.

Saya memang tak boleh duduk diam. Ada sahaja nak dibuat. Charity, pergi hadirkan diri ke kelas untuk upgrade kan diri, jumpa orang & buat apa sahaja tapi harus ada aktiviti. Anda pula macam mana?

Sunday, May 08, 2016

Mother's day promotion

Selamat Hari Ibu!!
Hari dimana kita sebagai anak memberi sesuatu untuk hargai mereka. Sempena hari yang istimewa ini, Rahsia Kekal Remaja ingin memberi tawaran istimewa:

Setiap pembelian 3 kotak Yerba Mate (atau lebih) akan dapat PROMO CODE untuk pembelian seterusnya.

Sekarang, anda dan ibu anda akan boleh minum Yerba Mate untuk kekal sihat bertenaga.

Nak ORDER?? PM je.

Whatsapp 0136436218
Whatsapp 0136436218
Whatsapp 0136436218

(T&C Apply)

Friday, May 06, 2016

Perlu make-up

Teringat bila tengah meeting group untuk planning,

"Nisa lain la muka awak hari ni..."

"Ehhh yeke... Tapi tadi memang ada pakai CC Cream Ed Pinaud"

Terbaca artikel viral pasal suami ngadu isteri tak berseri lepas kahwin. Apa-apa pendapat tu takpe. Masa baru mula kahwin, ada berpesan

"Mentang-mentang dah kahwin, tak yah nak melawa ke.. Bukan kena bersolek untuk suami ke.. "

Tapi kita sebagai Wanita bukan nak kena melawa sebab lelaki je. Penampilan diri, keyakinanan diri.. Kadang-kadang tak perlu cakap banyak, penampilan yang outstanding pun cukup..

Lepas ni dah jadi team mak-mak kena lagi pandai jaga.. Takmo la dari jauh orang nampak "Mak Mak sangat la kau ni..."

InsyaAllah walaupun ber-make up, masih berlandaskan hukum syarak.

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post