Tuesday, August 26, 2014

My Dilemma : Patut ke saya belanja? - kad Starbucks

Hey semua. So, tajuk pun dah straight to the point. Macam ni, nak dijadikan cerita...saya dulu memang tiap bulan jejak ke Starbucks sebagai cara saya nak belanjakan diri. Dah nama pun coffee lover, memang suka la pergi sana.

Jadi saya dah jadi regular customer, saya beli kad Starbucks yang ada duit dalamnya. Ala-ala touch N go. Sejak say NO to Starbucks (baru kuatkuasa ke atas diri sendiri dua bulan yang lalu) jadi baki yang saya ada ni....apa saya nak buat?

Belanjakan saje? Bagi kat orang? Burn kan aje....nak kata banyak tu tak la..tapi bazir duit dalam tu.

Pendapat kawan-kawan macam mana?

Terima kasih ya.

Salam sayang dari empunya blog,

Anisa Anuar

3 comments:

  1. Klu was2 bg jer kt kwn2 nonmuslim

    ReplyDelete
  2. Hi Anisa,

    Saya pun dulu ada terfikir dengan baki tersebut... and my solution was i used that balance. Kenapa?

    pertama, masa tu baki saya hanya dalam rm40 dan amatlah sikit nak bagi at orang lain. Baki dalam kad tu ibarat awak dah bayar untuk minuman tetapi awak tak ambil lagi produk tersebut. Dari perspektif akaun, awak dah bayar duit itu dan if awak tak guna apa yang awak dah bayar, pihak peniaga tersebut untung.

    option kedua, if awak betul2 xnak dah jejak kaki dekat starbuck.. tanya ke kekawan awak..tak kiralah guna facebook ke tidak.. n transfer je.. maybe ada kawan melayu awak yang xboikot starbucks or maybe non muslim..

    So, xpayah lah pening2 yer.. btw..if dah boycott strbuck, try cari substitute for starbuck supaya nanti takde teringat sngt strbucks...

    ReplyDelete
  3. Kalau akak, akak bagi je kat orang lain.. Huhu..
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post