Hi semua. Hari ni Nisa nak share pengalaman Nisa jadi moderator dalam salah satu initiatif event office. Nisa merupakan salah seorang ahli jawatankuasa di office untuk buat aktiviti yang boleh buat officemate buat luar daripada kerja. Sepanjang PKP, kita buat simple survey macam mana bekerja semasa PKP. Kebanyakkan officemate yang newly in parenthood , mereka struggle untuk seimbangkan kerja dan keluarga. Jadi Nisa dijadikan orang yang menggerakkan sesi untuk sharing dibawah Women In Nielsen (WIN). Nisa menggerakkan dan pada masa yang sama ditugaskan jadi moderator. Sebabkan Nisa juga seorang ibu dan nak cari yang lain dalam online mungkin makan masa.
Semua berjalan dengan lancar dalam masa 30 minit dan bersama Nisa ada dalam 4 orang moderator. Mereka boleh dikatakan ada peranan masing-masing bagi department mereka. Nisa rasa terharu sebab mereka sanggup meluangkan masa bersama untuk berkongsi.
Sebagai moderator, Nisa sediakan beberapa soalan dan ada yang tolong review soalan untuk jadikan lagi bermakna.
Benda paling Nisa risau waktu ni sama ada tersasul takpun sesi akan jadi terlebih masa sebab tak boleh kawal presenter dengan audience. Ternyata sekali apa yang Nisa fikir tu tak berlaku pun, alhamdulillah semua seperti berlaku dengan baik.
Nisa belajar banyak benda dalam sesi tu. Idea baru macam mana nak balance kan kerja dan rumah. Mana keutamaan dan bila nak set kan limit kerja dan hal rumah. Tak lupa juga rasa bersyukur bila boleh work from home semasa PKP berlaku. Semoga kita semua boleh biasakan norma baru ini.
terbaiklah. pengalaman baru kan
ReplyDeleteItulah walaupun mcm paksa rela tapi berbaloi
Deletehehe tahniah sis. ada orang yang benda2 macam ni gemuruh siap blank.
ReplyDeleteGemuruh jugak tapi kita jalan aje
DeleteThis comment has been removed by a blog administrator.
ReplyDeleteThis comment has been removed by a blog administrator.
ReplyDeletetahniah nisa, pengalaman yg bermakna tu
ReplyDeletewow! ohsem.
ReplyDeleteofis aida langsung xde live telecast tau.
memasing dgn keje sendiri.