Sunday, April 26, 2020

Good Rizqi parenting program yang best

Assalamualaikum semua. Selamat berpuasa juga buat semua yang singgah Anisa Anuar official blog. Kali ni Nisa nak share tentang Good Rizqi yang Nisa baru gunakan untuk anak Nisa, Maira Arissa. Dia ni basically sebuah parenting program yang bagi Nisa sesuai dengan zaman sekarang yang penuh dengan teknologi.  

Nisa dah perasan lama ada beberapa kawan up kan kat whatsapp story, ig story pasal Good Rizqi tapi tah dalam hati kata "tak apalah tak yah la amik tahu...".
Makin kita nak ignore, makin kerap iklan lalu kat feed Facebook. Entah kenapa hahaha dan dengan itu jugaklah dengan gerak hati kurniaan nikmat Allah ni kata "cuba ajelah, mana tahu ada hasil.."

Proses nak book, bayar dan dapat link semua ambil masa 1 hari. Nisa perlu bayar RM110 untuk dapatkannya, kira macam bayar seumur hidup macam tu. Mula tu memang macam berat sikit iyelah macam mahal tapi dalam hati kata "okay ini untuk long term investment..semoga Allah permudahkan.." Dapat sms kata in process lepas bayar tu dan kata perlu 24jam untuk proses dan keesokkannya lebih kurang timing kita beli, kita akan dapat sms link untuk access.

Sesuai untuk anak yang berumur 4 tahun ke atas. Sudah pandai berkata-kata dan boleh dengar arahan.

Lepas tu follow je, ikut link yang diberi tu dan ikut langkah yang ada dalam tu. Flow dan steps yang diberi memang senang untuk diikut. Buat je terus dalam phone kita, easy access dan senang digunakan.

Sempat jugak baca review dalam tu, rupanya dah ramai yang guna. Alhamdulillah feedback semua okay dan ada rasa sikit keyakinan.

Nisa baru gunakan dan boleh katakan sangat berpuas hati. Susah nak dapat dalam seharian tu dia good behaviour. Bila nak apa-apa Nisa akan offer, "Ibu bagi smile 1 kalau Maira kemas mainan.." dan memang tak sangka dia terus buat. Paling seronok bila tengok dapat smile dan bintang.

"Sebab Maira kemas mainan, ibu bagi 1 smile..." (sambil tunjukkan kat Maira)
"Yeaayyy, sayang ibu..thank you ibu..."

Ada jugak buat permintaan yang banyak dalam serentak contohnya "Maira kena mandi, pakai baju elok-elok dengar cakap ibu...nanti ibu bagi 2 smile..banyak kan smile ibu nak bagi..."

"2 smile? Banyak..okaayyy!!"

Biasanya time nak mandi dengan nak pakai baju akan ada banyak drama sinetron yang Maira buat. Ada saje yang tak kena, lain hari lain drama dia bergantung pada mood dia. Alhamdulillah dengan Good Rizqi memang membantu dan tak banyak ragam lepas tu.

Bila dia start buat perangai, "Maira dah dapat banyak smile dah ni, nanti ibu bagi yang marah ni.."
"Ibu.. Maira taknak yang marah tu..tak best.."

 Nisa dah explain kat dia kalau bagi sign marah tu, lambat dapat dia dapat reward tu. Nisa tunjuk jugak kalau dapat star dia boleh dapat daily reward tapi Nisa percaya dia lagi excited yang Ultimate Goal dia tu. Maira perlu kumpul 50 star dan berpeluang dapat baju princess dalam cerita "Frozen". Dah lama dah mintak, jadi inilah masa yang sesuai nak gunakan.

InsyaAllah dengan niat yang baik, hasil pun baik. Nanti akan update progress lagi.






No comments:

Post a Comment

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post