Sunday, July 09, 2017

2017 Money Challenge for kids | progress


#TabungAnak

Sememangnya bila dah ada anak, mesti dah fikirkan ke depan...bukan apa yang dia akan jadi tetapi persediaan untuk mereka. Walaupun Maira baru setahun lebih dan bagi Nisa itu bukan alasan untuk Nisa tidak mulakan sesuatu untuk Maira.


Alhamdulillah untuk quarter 1 & 2 dapat dilaksanakan dengan jayanya dan lepas ni, fokus untuk quarter 3 & 4. Buat masa ni, Nisa buatkan dahulu dan bila Maira dah ready, dia pulak akan take over money challenge ni. Seronok sebenarnya buat ni dan sememangnya ni dah jadi sebahagian hobi Nisa. Boleh kan jadi ni hobi... dan tak mustahil, lepas ni kita up kan sikit amount untuk buat money challenge. InsyaAllah dengan izinNya. Ohh memang sekeras-kerasnya Nisa tak usik hasil money challenge ni. Tidak sama sekali digunakan untuk tujuan lain.

Jangan pandang nilai yang dapat dikumpul tapi effort yang kita berusaha disiplin untuk menabung.

Okay lah.. ibu bapa diluar sana boleh je buat kan untuk anak-anak ea. Jadikan money challenge ni sesuatu yang menyeronokkan.. Selamat mencuba!!!

2 comments:

  1. Betul . Wani masa kecik lagi ayah dah buatkan tabungan untuk masa hadapan (:

    ReplyDelete
  2. wahhh bagus tu...diaorang pun dh fikirkn utk kita kn

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post